خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: جامعه هدف ما 60درصد خواهران و 40 درصد برادران هستند یعنی بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای استان عضو بسیج اند و در فعالیتهای آن شرکت می کنند.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۰۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: بسیج طلبه و دانشجو در 2 آذرسال 1367 با حکم تاریخی امام (ره) با سر تیتر و بیان آن روز که بسیج دانشجو و طلبه یکی از ضروری ترین تشکل هاست ابلاغ و تأسیس شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این پیام بعد از جنگ تحمیلی و جنگ سخت ابلاغ شد دیدگاه امام این بود که قطعاً جامعه درگیر جنگ نرمی خواهد شد و دو تا قشری که مهم ترین قشر و نوک پیکان این جنگ خواهند بود بسیج دانشجو و طلاب علوم دینی هم در دانشگاهها و هم در حوزه های علمیه هستند.

علی قاسمی بیان کرد: بعد از 2 آذر سال 67 رده های بسیج دانشجویی در سطح کشور و در مراکز آموزش عالی شکل گرفت و امروزه به اوج خود رسیده یعنی ما در تمام مراکز علمی و دانشگاهی دفتر بسیج دانشجویی و حتی در بعضی دانشگاهها چندین رده بسیج دانشجویی داریم.

وی گفت: اهدافی که برای بسیج دانشجویی علاوه بر اهدافی که در پیام ذکر شده حفظ استقلال نه شرقی ونه غربی جمهوری اسلامی و کمک به تقویت بنیه محتوایی دیگر اقشار بسیج چهار هدف دیگر هم به اهداف بسیج دانشجویی اضافه شد.

قاسمی یادآور شد: یکی از اقشاری که اختصاصاً حضرت آقا مقام معظم رهبری تا به امروز 14 دفعه با این قشر دیدار داشتند و یا به برنامه های این قشر پیام دادند قشر بسیج دانشجویی است. از این 14 دفعه 2 دفعه را خود آقا به دیدار فراخوانی کردند.

تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی یکی از اهداف بسیج دانشجویی

وی ادامه داد: یک دیدار رهبری با دانشجویان در 30 اردیبهشت سال 86 بود و در این جلسه 2 تا از اهداف بسیج دانشجویی مجددا تبیین شد. اول تربیت نیروی هم تراز انقلاب اسلامی که این مهم یکی از اهداف بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: با برگزاری دوره هایی در زمینه تربیت نیروی انقلابی فعالیت می کنیم از جمله این دوره ها طرح ولایت، حکمت مطهر، شهید چمران و دوره های تشکیلاتی است که بسیج دانشجویی هر چند وقتی برای اعضای خود برنامه ریزی می کند.

وی اذعان کرد: دومین رسالت بسیج دانشجویی حضور و نقش آفرینی در صحنه های ملی و بین المللی نظام است.

قاسمی گفت: در خیلی از مباحث کشور یکی از اقشاری که به شدت مطالبه گری کرده و مطالبه گری جزو ذات این قشر است بسیج دانشجویی است که با بیانیه ها، نشست های بصیرتی و روشنگری و تجمعاتی که برپا می کنند با بصیرت افزایی این مطالبات را پیگیری می کنند تا به سرانجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: سومین هدف ما پیگیری و تحقق منویات حضرت آقا و تبیین گفتمان ولایی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و در سطح جامعه است.

بیش از نیمی از دانشجویان عضو بسیج اند/ مطالبه گری جزء ذات بسیج دانشجویی است 

چهارمین هدف بسیج دانشجویی شبکه سازی است

مسئول بسیج دانشجویی استان اضافه کرد: چهارمین هدف بسیج دانشجویی شبکه سازی است. ما شبکه ای در بسیج دانشجویی داریم که تمام این 3 هدف خود را در قالب این شبکه پیگیری می کنیم .

قاسمی گفت: در راستای تحقق این اهداف ، برای هر کدام از اینها دوره ها، نشست ها و اردوهایی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت های بسیج دانشجویی در راستای این اهداف اردوهای جهادی است که با هدف خدمت رسانی به محرومین و خود سازی خود دانشجویان صورت می گیرد که بر این اساس در سال 95 تا کنون بیش از 50 گروه 10 روزه به روستاها اعزام و منشأ خدماتی در روستاها شدند .

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: از دیگر فعالیت های عمده، اردوهای راهیان نور است که هر ساله بیش از یک هزار نفر به این اردوها اعزام می شوند و از فضای معنوی آنجا استفاده می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های علمی یکی از فعالیت های خوب بسیج دانشجویی است که همه طیف های دانشجو از این برنامه استفاده می کنند کارگاههای علمی، همایش های علمی و بحث اختراعات و مخترعین است.

قاسمی اظهار داشت: تشکیل هسته های مطالبه گری تخصصی یکی دیگر از کارهایی است که شروع کردیم.

بیش از نیمی از دانشجویان عضو بسیج اند/ مطالبه گری جزء ذات بسیج دانشجویی است 

بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای استان عضو بسیج اند

وی عنوان کرد: جامعه هدف ما 60درصد خواهران و 40 درصد برادران هستند یعنی بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای استان عضو بسیج اند و در فعالیتهای آن شرکت می کنند.

قاسمی بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که «دانشجویان بسیجی را افسران جنگ نرم و اساتید را فرماندهان این جنگ دانستند» اعتقادمان بر این است که اگر در یک جنگی بین افسر و فرمانده هماهنگی وجود نداشته باشد خیلی در جنگ موفق نخواهیم بود لذا توانستیم ارتباط خوب سازمانی و کاری با بسیج اساتید برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنین ارتباط خوبی با بسیج طلاب برقرار کردیم از جمله اینکه بیشتر برنامه های هفته بسیج را مشترک با بسیج طلاب برگزار می کنیم.

3 آذر، نشست 1500 نفری دانشجویان بسیجی و طلاب بسیجی

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: روز قشر بسیج دانشجویی که برنامه محوری ما روز 3 آذرماه خواهد بود نشست 1500 نفری دانشجویان بسیجی و طلاب بسیجی که در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور از ساعت 5/7 تا 10 شب برگزار خواهد شد .

قاسمی عنوان کرد: برنامه های دیگر که در طول سال به مناسبت 27 آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می کنیم.

وی گفت: بسیج دانشجویی با هیچ حزب و گروهی همراه نیست و خط کش ما خط کش ولایت است و هر کدام از احزاب همراه ولایت باشند بسیج دانشجویی از آنان حمایت خواهد کرد و هر کدام از احزاب که با ولایت زاویه ای بگیرد قطعاً بسیج دانشجویی با آنان زاویه خواهد گرفت.

مانع محکمی برای برگزاری برنامه های غیرفرهنگی در دانشگاه ها هستیم

علی قاسمی در مورد برخورد با برنامه های غیرفرهنگی مانند اجرای کنسرت در محیط دانشگاه تصریح کرد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری که فرمودند «برگزاری کنسرت ها در محیط دانشگاهی مضر است» ما هم با این برنامه ها مخالفیم.

وی متذکر شد: اگر احیاناً نهاد و یا ارگانی بیرون از دانشگاه بخواهد در محیط دانشگاه این چنین برنامه ای برگزار کند ما با مکاتبات و پیگیری هایی که انجام می دهیم گاهی جلوی اصل قضیه را می گیریم و گاهی هم با زدن توصیه نامه ها و نامه هایی به رؤسای دانشگاه مضرات این برنامه را بیان می کنیم تا مانع برگزاری اینگونه برنامه های غیر فرهنگی در سطح دانشگاه شویم.

مسئول بسیج دانشجویی استان در مورد اقداماتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام دادند گفت: حضور دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی بهترین نمونه اقدام و عمل برای بحث اقتصاد مقاومتی است .

وی افزود: بسیج دانشجویی با تبیین اقتصاد مقاومتی در قالب نشست های بصیرتی، کرسی های هم اندیشی و حضور دانشجویان بسیجی در روستاها و با حضور این دانشجوها شور و نشاطی در روستاها ایجاد می شود و آموزش هایی که توسط دانشجویان خواهر و برادر به روستائیان داده می شود خود عاملی در تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

قاسمی گفت: در واقع همین حضور دانشجویان بسیجی که هیچ هزینه ای در مقابل کارشان دریافت نمی کنند و 15 روز از بهترین زمان زندگیشان را در روستایی دور افتاده به خدمت رسانی مشغول می شوند نمونه اصلی اقدام و عمل است که اگر مسئولین ما بخشی از این روحیه جوانان دانشجو را می داشتند قطعا خیلی از مشکلات کشور ما رفع می شد.

بیش از نیمی از دانشجویان عضو بسیج اند/ مطالبه گری جزء ذات بسیج دانشجویی است 

اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در هفته بسیج

وی به بیان اهم برنامه های هفته بسیج پرداخت و بیان کرد: ما بیش از یکصد عنوان برنامه را در سطح دانشگاههای استان پیش بینی کردیم گفت: برای اولین بار گردهمایی مسئولین بسیج دانشگاههای بیرجند در ۱۰سال اخیر را خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: همزمان افتتاح کانون فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی را داریم که از این طریق میتوانیم از ظرفیت بزرگوارانی که در ۱۰سال اخیر در بسیج دانشجویی فعالیت داشتند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های هفته بسیج برگزاری نشست ۱۵۰۰نفری روز قشر بسیج دانشجویی را در ۳آذرماه در سالن اجلاس پیام نور که نشست مشترکی از بسیج طلاب و دانشجو است را داریم.

برگزاری بیش از ۱۰کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف در هفته بسیج

قاسمی عنوان کرد: برگزاری بیش از۱۰نشست بصیرتی با موضوعات مختلف در طول هفته بسیج در سطح دانشگاههای استان را داریم.

وی افزود: برگزاری روز قشر در ۶شهرستان استان از جمله فردوس، طبس، قائن، بشرویه، نهبندان و سرایان وسرکشی از خانواده معظم شهدا در طول هفته بسیج، غبارروبی مزارشهدای گمنام دانشگاهها،ت ریبون های آزاد در موضوعات مختلف را داریم.

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: شرکت دانشجویان بسیجی در نماز جمعه در سطح استان، نمایشگاه عکس در خصوص هفته بسیج در سطح دانشگاههای استان، نشست نهضت روشنگری با موضوعات مختلفی از جمله سرانجام برجام و تبعات بعد از آن و اقتصاد مقاومتی ، فضاسازی سطح دانشگاهها را در هفته بسیج اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی را که به شدت در حال پیگیری آن هستیم حضور رؤسا و کارکنان دانشگاه در محل دفاتر و حوزه هاو پایگاههای بسیج دانشجویی در دانشگاهها، برگزاری یادواره های شهدا در دانشگاههای مختلف استان و برگزاری برنامه های ورزشی در دانشگاهها از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها