خبرهای داغ:
دولت در حالی مایل به همکاری با بسیج در این زمینه نیست که هم‌اکنون کشور در رکود به سر می‌برد و درست در نقطه مقابل بسیج توانسته در کنار فعالیت‌های مناسب اقتصادی به‌خصوص درزمینهٔ تولید و بهره روی، در سراسر کشور تجربه‌های بسیاری را نیز به دست آورد.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۲۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سازمان بسیج سازندگی از سال 1392 جلوتر از سایر ارگان‌ها و نهادها برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده است به‌طوری‌که در این مدت چندین هزار شغل در زمینه‌های مختلف ایجادشده است.

آن طوری که رئیس سازمان بسیج سازندگی گفته است افزایش صنایع تبدیلی (کوچک و بزرگ) برای کمک به اقتصاد و کشاورزی روستاها، استفاده از ظرفیت‌های خالی کشور، ارائه انواع آموزش‌ها و مشاوره‌های مختلف، ایجاد نمایشگاه‌های دائم و موقت با محوریت اقتصاد مقاومتی در کل استان‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال بسیج درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بوده است.

سردار نعمان غلامی با اشاره به محقق شدن بسیاری از برنامه‌های بسیج سازندگی در سال‌های گذشته، ابتدای امسال در خصوص محوریت برنامه امسال نیز اظهار داشت: با توجه به تجاربی که سالیان گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی به دست آورده‌ایم امسال در نظر داریم در تمام شهرستان‌های کشور یک‌قطب صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیتی که در آن شهرستان هست به وجود آوریم و بر روی آن تمرکز کنیم، چراکه یکی از دلایل فراوانی ضایعات محصولات کشاورزی در کشور نبود صنایع تبدیلی خاص آن محصول در همان منطقه است.

مردادماه امسال نیز وی از برنامه‌ریزی دقیق تا پایان سال جاری برای اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: امسال 50 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف در کشور راه‌اندازی شده و بیش از 70 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

در این میان موضوعی که کارشناسان مطرح می‌کنند میزان همکاری دولت با بسیج در این زمینه است که این سؤال به نشست خبری هفته گذشته سردار نقدی نیز کشیده شد به‌طوری‌که وی در این نشست پیرامون سؤالی در رابطه با تحول بسیج در حوزه‌های اقتصادی گفت: طرح‌ها و حرکت‌های تحول‌آفرینی آماده است به دولت قبل هم ارائه شد ولی موفق به استفاده از این ظرفیت نشدند، به این دولت هم ارائه‌شده است که اگر دولت از لاک اداری و دیوانسالاری خودش دربیاید می‌تواند از این ظرفیت مردمی استفاده کند.

نقدی با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: اگر سیستم‌های اداری ما بتواند ارزش بسیج را خوب درک کنند، می‌توانند در کار خود موفق باشند، علاوه بر این اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند به‌خوبی بافرهنگ بسیج اجرا شود.

دولت در حالی مایل به همکاری با بسیج در این زمینه نیست که هم‌اکنون کشور در رکود به سر می‌برد و درست در نقطه مقابل بسیج توانسته در کنار فعالیت‌های مناسب اقتصادی به‌خصوص درزمینهٔ تولید و بهره روی، در سراسر کشور تجربه‌های بسیاری را نیز به دست آورد.

از سوی دیگر به اعتقاد کارشناسان عوامل متعددی در راکد شدن صنایع وجود دارد که مشکلات مدیریتی، کمبود منابع و تسهیلات برای خرید نهاده‌های اولیه و تأخیر در پرداخت اقساط و عدم تعامل بانک‌ها برای ارائه فرصت برای احیا از آن جمله است.

این در حالی است که برخی از واحدها با کمترین حمایت‌ها و منبع می‌توانند به عرصه تولید بازگردند که در این زمینه بسیج توانسته اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها