خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان خبر داد
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم گفت: حدود 3 هزار نفر از جامعه ورزشی استان در این سازمان عضویت دارند.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۲۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، داوود هاشمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت بسیج ورزشکاران در سطح کشور اظهار کرد: سازمان بسیج ورزشکاران یکی از اقشار 15 گانه بسیج همچون بسیج فرهنگیان و بسیج مهندسین است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج ورزشکاران در سال 82 به صورت مستقل کار خودش را شروع کرد، گرچه که در ادامه تغییر و تحولاتی در این سازمان به وجود آمد، اما از سال 90 دوباره این سازمان به وضعیت اولیه خود بازگشت و سازمان بسیج ورزشکاران فعالیت خودش را به صورت مستقل ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم افزود: جامعه ورزشی استان جمعیتی حدود 20 هزار نفر را شامل می‌شود که این افراد ورزشکار، مربی و مدیر ورزشی هستند، همچنین حدود 3 هزار نفر از این افراد در سازمان بسیج ورزشکاران استان قم عضویت دارند.

هاشمی با اشاره به کانون‌های بسیج ورزشکاران استان قم اظهار کرد: دو کانون در سطح استان داریم که یکی از این کانون‌ها به نام کانون بسیج ورزشکاران ولایت ویژه برادران است و کانون دیگر هم به نام کانون بسیج ورزشکاران کوثر ویژه خواهران بوده، در زیرمجموعه خودمان تعدادی دفتر بسیج را داریم که عمده فعالیت‌هایمان در این دفاتر است.

وی ادامه داد: دفاتر سازمان بسیج ورزشکاران در مجموعه‌های اصلی ورزشی استان و نیز برخی از هیأت‌های ورزشی از جمله ورزش‌های رزمی فعال هستند، البته باید بین فعالیت‌های سازمان بسیج ورزشکاران و فعالیت‌های سازمان بسیج ورزش تفاوت قائل شد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم افزود: این سازمان وظیفه جذب ورزشکاران در بسیج و سازماندهی آن‌ها را برعهده دارد، 90 درصد فعالیت‌های سازمان در حلقه‌های صالحین است، در این حلقه‌ها مباحث اخلاقی، معنوی و بصیرتی مطرح می‌شود.

هاشمی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج ورزشکاران استان قم گفت: از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌توان به فضاسازی محیط‌های ورزشی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای یادواره‌های شهدا و اعزام ورزشکاران به اردوهای فرهنگی و زیارتی همچون راهیان نور اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های تربیتی سازمان بسیج ورزشکاران توسط مربیان ورزشی در قالب نظام صالحین صورت می‌گیرد، این مربیان توسط بسیج آموزش دیدند و آن‌ها مباحث اخلاقی، معرفتی و منش پهلوانی را به صورت کاربردی به ورزشکاران آموزش می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها