اتاق زنجان برای اولین بار میزبان سرمایه گذارانی از کشور دانمارک بود.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۸۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، تنها با گذشت دو ماه از اعزام هیات تجاری اقتصادی اتاق بازرگانی زنجان به کشورهای دانمارک و فنلاند روز گذشته اتاق زنجان میزبان سرمایه گذارانی از کشور دانمارک بود.

این اولین باری است که استان زنجان شاهد حضور سرمایه گذاران دانمارکی بوده و این امر نوید بخش افزایش سرمایه گذاریهای بخش خارجی و یکی از دستاوردهای مهم اعزام و پذیرش هیاتهای خارجی به کشورهای مختلف میباشد .

در این نشست دو جانبه که با حضور هیات رئيسه اتاق زنجان و نماینده سازمان جهاد کشاورزی برپاگردید طرفین ضمن ابراز خرسندی از گسترش مناسبات تجاری بر افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری تاکید نمودند.

رئيس اتاق بازرگانی زنجان در این نشست با اشاره به اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی زنجان به کشور دانمارک ، این کشور را دارای جذابیتهای فراوانی در بخشهای مختلف اقتصادی ذکر کرد و گفت: ما بدنبال راهکارهای موثر در جهت استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته این کشور در راستای توسعه بخش کشاورزی استان زنجان بعنوان مهمترین محور توسعه اقتصادی استان می باشیم.

مهندس جمیلی با ترسیم ۳ نقش مهم برای اتاقهای بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی زنجان در وهله اول با توجه به وجود ارتباطات مناسب با سایر اتاقها می تواند راهبری و هدایت اهداف شما را در ایران در خصوص سرمایه گذاریها دنبال نماید.

وی اظهار داشت: هرچند در حوزه استان زنجان بدلیل وجود ابتکار عمل بیشتر قادریم خدمات موثرتری را در امر سرمایه گذاری و فراهم سازی زمینه حضور شما ارائه نمائیم.

رئيس اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: بدلیل وجود پتانسیل بالا در اعضاء اتاق بازرگانی زنجان که اغلب افرادی کارآفرین و خبره در امر سرمایه گذاری می باشند در هر جای ایران که شما نیاز به شریک تجاری داشته باشیدشما می توانید از این پتانسیلها در اتاق زنجان بهره مند گردید.

در ادامه نائب رئيس اتاق زنجان نیز در این نشست نگهداری دام در محیط بسته را یکی از نقاط ضعف دامداری استان دانست و گفت: پایین بودن تکنولوژی منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی در استان گردیده است.

کلانتری از زنجان به عنوان استان بکر جهت توزیع تکنولوژی های جدید یاد کرد و افزود: در صورتی که شرکت شما تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشد ما می توانیم تکنولوژی جدید را در سراسر ایران توزیع نمائیم

همچنین عطائیان یکی دیگر از اعضاء هیات نمایندگان اتاق زنجان نیز در این نشست با اشاره به پرورش گوسفند نژاد افشار در استان گفت: مهترین ویژگی این گوسفند چندقلوزائی و دوبار زائی است و اگر شرکت دانمارکی موفق به انجام سرمایه گذاری در زنجان گردد به جهت موقعیت استان زنجان در کشور به مثابه سرمایه گذاری در نیمه پرجمعیت کشور نموده است.

در ادامه نماینده جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به سطح اراضی زیرکشت در استان اظهار داشت کشاورزی در اقتصاد استان نقش مهمی را ایفا می نماید و در زمینه دام و طیورنیز میزان تولید استان زنجان مازاد بر نیاز داخلی بوده از سوی دیگر در بحث تولید آبزیان نیزجایگاه نخست پرورش ماهی در کشور به استان زنجان اختصاص دارد.

مهندس جعفری مقدار تولید سالانه شیر را ۱۸۶ هزار تن ذکر کرد و افزود دامداریهای صنعتی بدلیل مباحث اقتصادی و بالا بودن قیمت تمام شده صرفه اقتصادی نداشته و مهمترین دلیل استقبال از کشاورزی سنتی پایین بودن هزینه تولید است .

وی میزان تولید سلانه گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی را به ترتیب ۱۷، ۲۳ و ۱۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۰ هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید می شودکه اگر بتوانیم در انتقال تکنولوژی و کاهش قیمت تمام شده و استهلاک کوتاه مدت پیشنهاداتی داشته باشید می توانیم در بحث سرمایه گذاری های آتی از این مباحث بهره مند گردیم،

در ادامه پاولمورتنسن و پیتراشرایور از سرمایه گذاران دانمارکی فعال در رشته دام و طیور ضمن ابراز خرسندی از حضور در زنجان یکی از مهمترین دلایل انتخاب استان زنجان برای سفر را حضور هیات اعزامی اتاق زنجان در شهریور ماه به این کشور ذکر کرد و گفت: آشنایی با پتانسیلهای بالقوه استان زنجان در بخش کشاورزی باعث حضور ما در این استان گردید و با توجه به سابقه شرکت ما ، در کشورهای مختلفی همانند روسیه و آلمان ما آماده ایم با استان زنجان در بخش دام و طیور و انتقال تکنولوژی های جدید دنیا وارد مذاکره شویم.

پاولمورتنسن و پیتراشرایور از کشور دانمارک بعنوان کشوری با بیشینه قوی کشاورزی نام برد و تاکید کرد با ایجاد زمینه های مناسب در تغذیه و مکان نگهداری دام و طیور با هدف تولید شیر و گوشت بیشتر می توان به پیشرفتهای شگرفی در بخش کشاورزی نائل آمد گفتنی است سرمایه گذاران دانمارکی طی ۳ روز اقامت در استان زنجان با ظرفیتها و پتانسیلهای بخش کشاورزی استان در بخش دام و طیور و آبزیان آشنا می شوند.

ارسال نظرات