خبرهای داغ:
کارآفرین قزوینی:

بسیج سازندگی، تنها پشتیبان برای آغاز به کار تولید بود

کارآفرین قزوینی با توضیح این موضوع که کارآفرینی با دغدغه ها و مشکلات زیادی رو به رو است بیان کرد: طی سه سال گذشته تنها ارگان کمک کننده بسیج سازندگی بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۹۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسج ر قزوین، به مناسبت هفته بسیج نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سرای سعد السلطنه برپا است.

خانم صبوری فرد یکی از افرادی است که در غرفه های این نمایشگاه حضور دارد و محصولاتی که حاصل دسترنج خودش می باشد را عرضه می نماید.

خانم صبوری به سوالات خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص موضوع فعالیتش توضیح می‌‎دهد:

لطفا  خودتان را براي مخاطبين معرفي كنيد:

صبوري فرد هستم داراي مجوز  توليد و بسته بندي شوريجات  و ترشيجات و شربت ها و مرباجات طبيعي از جهاد كشاورزی، داراي مدرك  تحصيلي گياه پزشكي و حسابداري هستم و در حال حاضر دانشجوي كارشناسي صنايع غذايي مهرام نیز می باشم.

آيا تحصيل شما در رشته مواد غذايي  بر كار شما تاثير گذار بوده است؟

بله، جا دارد كه از دكتر خاكپور و پور رسول از دانشگاه مهرام تشكر كنم كه  اطلاعات علمي خوبي را در اين زمينه در اختيار بنده قرار دادند تا بتوانيم محصولاتي با كيفيت وارد بازار كنيم.

با چقدر  سرمايه  شروع كرديد؟

مدت سه سال است كه شروع به كار كردم و با 500 هزار تومان سرمايه شروع كردم و توانستم  امسال با  توسعه بازار 40 تن ترشي وارد بازار مصرف كنم.

 مشكل اساسي شما براي توسعه چيست؟

اگر دولت و يا نهاد ديگر بتواند  200 تا 300 ميليون وام كم بهره در اختيار بنده قرار دهند كه بتوانم در بازار رقابت كنم مي توانم  توسعه اشتغال همراه توليد داشته باشم،  اما وام هايي با بهره بالا در بسياري از بانك ها وجود دارد كه مقرون به صرفه نيست، اگر بتوانم وام كم بهره در يافت كنم تا سي نفر را به طور مستقيم  وارد  چرخه كار توليد خواهم كرد كه بيشتر آنها خانم خواهند بود.

براي توسعه صادرات  چه برنامه اي دارد؟

تا به حال فكري در اين زمينه نكردم از دولت مردان و دلسوزان  تقاضا دارم كه به بنگاه هاي كوچك اقتصادي توجه بيشتري بكنند، يكي از صادر كنندگان مواد غذايي از من در خواستي داشتند كه محصولات خودم را در شيشه هاي  بسته بندي شده،خيار شور،ترشي مخصوص و سالاد زمستاني  شفارشي براي صادرات به دبي  آماده كنم و اين به خاطر كيفيت بالاي محصول توليدي ماست، اما به خاطر نداشتن  دستگاه و انبار و عدم سرمايه كافي  به آنها  جواب رد داديم

چه استانهايي را تحت پوشش قرار داديد؟

 ما با استان‌هاي هم جوار از جمله همدان كه توليد كننده ترشي جات است كار مي كنيم و اين به خاطر كيفيت كار ماست.

قزوين منبع توليد گل كلم كشور است و بهترين گل كلم كشور را دارد و به همدان و تهران و كرج محصولات خودمان را به بازار عرضه كرديم.

مكان  توليدي شما چگونه است و چند نفر در حال حاضر شاغل هستند؟

فضا در استان قزوين است و حدود 270 متر مربع مي باشد كه استيجاري مي باشد، اگر مشكل فضا  نداشته باشيم و ملك شخصي باشد مي توانيم علاوه بر گسترش فضاي كار به توسعه بازار مصرف نيز با اقدام جدي تر فكر كنيم، در قزوين يك سوله  بالاي چند ميليارد تومان هزينه مي برد كه از توان ما خارج است و در حال حاضر 8 نفر در اين بنگاه توليدي مواد غذايي شاغل هستند.

صحبت پاياني با مخاطبان و مسئولان داريد بفرماييد؟

از مسئولان  تقاضا داريم كه با نگاه اقتصاد مقاومتي محور  به بنگاه هاي كوچك توجه بيشتري داشته باشند و  در دادن تسهيلات  با وام هاي كم بهره كمك  به توسعه اشتغال نمايند ما در خواست از ساير نقاط ايران در بسته بندي هاي كوچك داشتيم كه به دليل نداشتن سرمايه و نقدينگي  تقاضا را رد كرديم  تا به اميد خدا در سال آينده به همت مسئولان و تلاش خودمان  بتوانيم توسعه بازار و اشتغال داشته باشيم.

برند توليدي شما به عنوان توليد كننده مواد غذايي چيست؟

ما با برند برلي ترشي و شوريجات و مرباجات و شربت هاي طبيعي  در بازار فعاليت مي كنيم.

چه ارگانهايي با شما همكاري داشتند؟

تنها نهادي كه تا به امروز  با تمام  امكانات و در حد توان  ما را حمايت كردند بسيج سازندگي بودند و از تمام  دست اندر كاران اين نهاد هم تشكر مي كنم .

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار