سومین چهلواره نقاشی نقش شعور زنجان به مناسبت اربعین حسینی با 120 اثر هنری ارائه شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۱۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، معاون شهردار زنجان گفت: چهلواره نقاشی نقش شعور به عنوان یک ایده از طرف معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری زنجان در طی سال های اخیر مطرح شده و امسال به مناسبت اربعین حسینی سومین سال برگزاری آن با حضور بیش از 120 هنرمند زنجانی برگزار شد.

سید سعید صفوی افزود: این چهلواره در سال گذشته با 100 اثر هنری و سال قبل از آن نیز با 60 اثر برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه گرامی داشتن عزای سرور و سالار شهیدان می تواند در غالب های مختلف متبلور شود، اظهار داشت: هنرمندان نقاش زنجانی امروز با هنر خود در قاب تصویر و بوم نقاشی آثار فاخری را تقدیم امام حسین(ع) کردند. این آثار چکیده باور و اعتقاد و ارادت قبلی هنرمندان زنجانی به امام سوم شیعیان بوده است.

این مسئول از برگزارش کارگاه آموزشی در این چهلواره خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر این کارگاه آموزشی نمایشگاه عکس عاشورایی با ارائه آثار عکسان زنجانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر چیزی که بخواهد در قالب هنر بگنجد جاودانه و ماندگار خواهد بود، افزود: هنرمندان زنجانی هنرهای ماندگار خود را برای گرامیداشت روز اربعین خلق کردند تا سهمی در عزاداری این روز مهم تاریخی جهان تشیع داشته باشند.

صفوی اربعین امام حسین(ع) را نقطه عطف مهمی در تاریخ جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: در این روز محبان امام سوم شیعیان با پای پیاده از نجف به کربلا می روند تا در غم و اندوه امام خود شریک باشند.

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش شده تا برنامه های فرهنگی در این راستا برنامه ریزی شود، افزود: با ارائه ایده برگزاری چهلواره نقاشی نقش شعور در تلاش هستیم برای روزهای تعطیل مذهبی برنامه فرهنگی-هنری با حضور هنرمندان شهر زنجان برگزار کنیم.

وی همچنین از اجرای برنامه های دیگر با محوریت اربعین خبر داد و گفت: بازسازی وقایع روز عاشورا به صورت پنج شب متوالی تحت عنوان ردای سرخ خورشید با حضور هنرمندان برجسته در سالن هلال 28 تا 30 آبان ساعت 18 برگزار شده است. همچنین نمایش " آه سوزان عاشورا" در فرهنگسرای امام خمینی ره از 30آبان تا 6آذرماه ساعت 18:30 جزو برنامه های تعریف شده بوده است.

صفوی تاکید کرد: پویش مردمی دانشجویی پاکسازی محدوده حرکت دسته حسینه اعظم در اربعین ،پس از برگزاری مراسم نیز جزو برنامه های پیش بینی شده بوده است.

ارسال نظرات