خبرهای داغ:
برگزار می‌شود:

همایش روز بسیج دانشجویی و جشنواره جهادگران علم و فناوری

مسئول بسیج دانشجویی قزوین از برگزاری همایش روز بسیج دانشجویی و جشنواره جهادگران علم و فناوری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۳۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت هفته بسیج وبرنامه‌های بسیج دانشجویی در این هفته اظهارکرد: 5آذر ماه سال 1358 به دستور امام خمینی(ره) بسیج مستضعفین به عنوان یک نهاد مردمی تشکیل شد.
وی مطرح کرد: حدود 4ماه پس از اتمام جنگ تحمیلی و در 2آذر ماه، امام راحل با تیزبینی و درایت خود و هم‌چنین احساس خطر از جانب دشمن به تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه فرمان دادند.
این مسئول ضمن اشاره به برنامه‌های متعدد بسیج در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بسیج بنا به ماموریتی که برعهده داشته است، در حوزه‌های مختلف جهادی، علمی، فرهنگی، آموزشی، توبیتی و اردویی به اجرای برنامه پرداخته است.
برزگر تشریح کرد: پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی از اهداف امام راحل برای تشکیل بسیج بوده و ایشان انتظار داشتند که بسیج به دنبال تربیت و تقویت نیروهایی هم تراز با انقلاب باشد.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین تصریح کرد: امروز در جامعه ما جبهه جنگ نرم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طبق رسالتی که امام(ره) بر دوش ما نهاده است، باید همواره آماده فعالیت و مبارزه باشیم.
وی همایش روز بسیج دانشجویی و جشنواره جهادگران علم و فناوری را از مهم‌‌‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: این برنامه در روز سه شنبه 2 آذر ماه و ساعت15، در سالن  شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: روسا دانشگاه‌ها، مسئولین بسیج و نخبگان برجسته استان در این همایش شرکت خواهند داشت و رسیدگی به موضوعات علمی و پشتیبانی از آن‌ها و نیز دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده در این همایش خواهد بود.
برزگر ضمن معرفی برنامه تغییر بانی سال به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی – معنوی که هرساله در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، توضیح داد: در این برنامه که هرسال برگزار می‌شود، دانشجویان به یکی از چهارده معصوم متوسل شده و سعی می‌کنند که در طی سال سیره آن معصوم را چراغ راه خود قرار دهند.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین از برگزاری نشست‌های بصیرتی مختلف در هفته بسیج خبر داد و گفت: نشستی در روز چهارشنبه 3 آذر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کار برگزار خواهد شد و دکتر جنتی (استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ) سخنران این نشست خواهند بود.
وی تبیین کرد: نشست یک روزه‌ نخبگان بسیج دانشجویی در سالن جلسات ناحیه دانشجویی که با حضور دکتر پیغامی( کارشناس فرهنگی صدا و سیما تهران) و سردار سعید قاسمی یرگزار خواهد شد، از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی در این هفته است.
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: برگزاری کوهپیمایی، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدا با ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و توزیع نشریه، پخش فیلم در حوزه مقاومت و با حضور کارشناسان متعدد و هم‌چنین دیدار مسئولین بسیج دانشگاه‌ها با رهبر از اهم برنامه های این سازمان در هفته بسیج دانشجویی می‌باشد.
1005/ت30/ب  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار