در گفتگو با خبرگزاری بسیج :

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورزی در مناطق روستایی استان

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت : طرح بسیج همگام با کشاورزو همگام با منابع طبیعی در مناطق روستایی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۴۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
پاسدار رضا سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم توجه به حوزه کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : یکی از حوزه‌های فشار و تحریم بخش کشاورزی است که برای تحقق اقتصادمقاومتی بایستی به این حوزه توجه لازم را داشته باشیم، پاشنه آشیل تحقق اقتصادمقاومتی بخش کشاورزی است.

 وی افزود: بی‌تردید کاهش و قطع وابستگی به خارج و استفاده بهینه از منابع موجود در بخش کشاورزی مهمترین راهبرد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است، حوزه کشاورزی در عرضه نیروی کار و سرمایه مازاد، تامین موادغذایی و مواد خام صنعتی، گسترش صادرات غیرنفتی و تامین ارز خارجی، تهیه بازار برای کالای صنعتی سبک نقش‌آفرین است.

مسئول  بسیج مهندسین کشاورزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به جایگاه و اهمیت کشاورزی در تامین امنیت تصریح کرد: تامین امنیت غذایی از جمله عواملی است که می‌تواند ارزش‌های حیاتی و در نتیجه امنیت ملی کشور را با مخاطره مواجه سازد، یکی از شاخص‌های مهم سنجش امنیت غذایی در سطح کلان ضریب خودکفایی محصولات غذایی است.

سلیمانی با اشاره به طرح بسیج همگام با کشاورز گفت : 100شبکه به سازمان بسیج  مهندسین کشاورزی استان واگذار شده است  به این صورت که هر مهندس کشاورزی به 1 شبکه و هر شبکه 2پایگاه روستایی  تحت پوشش قرار  می دهد .

وی افزود: این مهندیسین کشاورزی  در مناطق محروم کارهای مشاوره اب و کارشناسی به کشاورزان ارائه می دهند .

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی  سپاه حضرت ابوالفضل (ع)  مهمترین  هدف  طرح بسیج همگام با کشاورز را علمی کردن کشاورزی دانست و عنوان داشت : ارتقای بهره‌وری و افزایش میزان تولید در واحد سطح، افزایش دانش و به کار بستن روش‌های علمی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، استفاده از دانش بومی و محلی و بهره گیری از تجربیات کشاورزان خبره، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، کاهش وابستگی به محصولات کشاورزی و استراتژیک از مهمترین اهداف طرح همگام با کشاورز است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری جلسه مشترک فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) درباره ایجاد پایلوت  در 4منطقه  روستایی کمالوند استان لرستان گفت : این جلسه که با حضور رئیس بسیج سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار غلامی و ریس جهاد کشاورزی استان و همچنین ریئس  منابع طبیعی  برگزار شد ،مقرر گردید این پایلوت به صورت یک سال زاراعی با در نظر گرفت زمان کشت و برگزاری کلاس های مشاوره ای برای کشاورزان استان با استفاده از کارشناسان  خبره در صورت موفقیت به مرحله اجرایی در آید .


سلیمانی در پایان  ضمن گرامی داشت هفته بسیج به سه برنامه که در پیش دارند اشاره کرد و گفت:همایشی به صورت مشترک با محیط زیست استان ،  همایش علمی کردن کشاورزی به  منطقه کمالوند جهت خدمات مشاوره ای ، همایش  متشرک با بسیج جامعه زنان سپاه استان تحت عنوان شهید شاخص سال رقیه رضایی در هفته آتی برگزار خواهد شد. 


انتهای خبر/
 
گفت گو: اکرام زکیانی
ارسال نظرات