خبرهای داغ:
برگزار شد

نخستین نشست دانشجو و صنعت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

نخستین نشست دانشجو و صنعت با محوریت کارآفرینی با حضور مدیران و مسئولان، کارآفرینان و دانشجویان روز دوشنبه 1 آذر ماه در تالار اجتماعات ساختمان آینده‌پژوهی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۲۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، محسن نصرآبادی، معاون مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه کارآفرینی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کارآفرینی در دستور کار جدی دانشگاه‌ها قرار دارد که در این راستا باید اقدامات جدی انجام شود.
وی بیان کرد: در راستای پیشرفت کشور همه مدیران و مسئولان به ویژه دانشگاه‌ها باید در جهت رشد کارآفرینی تلاش کرده و این مهم را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.
موسس کانون معلولین توانا در این نشست بیان داشت: مسئولان بستر کارآفرینی را در سطح جامعه فراهم کنند وی با بیان اینکه دانشجویان در جامعه نقش ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: کانون معلولین توانا در زمینه‌ی کارآفرینی و ایجاد شغل اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.
موسوی افزود: برترین نظریه در زمینه‌ی جایگاه معلولان در جامعه از سوی کانون معلولین توانا ارائه شده و به زودی در یونسکو ثبت خواهد شد این امر در حالی بوده که در کارآفرینی باید سرمایه‌داری الهی مدنظر قرار گیرد.
دبیر مجامع هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان سراسر کشور ادامه داد: آموزش، تخصص و تحصیلات سه مولفه‌ی اساسی در زمینه موفقیت در عرصه صنعت هستند که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرند و این قشر در جهت تحقق این امور تلاش کنند.
کارآفرین برتر کشور در حوزه‌ی معلولان کشور تصریح کرد: دانشگاه و صنعت باید با یکدیگر مرتبط شده و دانشجویان در این فضا به مرحله فرآوری و عمل‌آوری برسند.
مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز با بیان این مطلب که بستر کارآفرینی باید در سطح جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: همت و وجود بستر لازم دو امر ضروری در رشد کارآفرینی هستند که مسئولان باید به این دو مهم توجه ویژه داشته باشند تا امکان استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های انسانی کشور به خوبی مهیا شود.
موسوی عنوان کرد: سرمایه‌داری الهی نقطه مقابل سرمایه‌داری غرب بوده و نیازمند تقویت و توجه جدی از سوی مسئولان و سرمایه‌گذاران است.

9001/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها