خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان خبر داد؛

ششمین آزمون سراسری جذب روحانیت برای اعزام به عتبات عالیات

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان از ششمین آزمون سراسری جذب روحانیت جهت حضور در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۶۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سیج از گرگان، حجت الاسلام عباس دارویی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 29 بهمن سال جاری ششمین دوره آزمون سراسری با هدف جذب و گزینش روحانیون جهت حضور در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چندسال گذشته 5 آزمون درخصوص جذب روحانیون و مداحان کاروان های حج و عتبات عالیات برگزار شده است افزود: ثبت نام برای شرکت در ششمین دوره آزمون جذب روحانیون به شیوه اینترنتی انجام می شود،ثبت نام از 13 آذر آغاز و تا 28 این ماه ادامه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان آخرین مهلت ثبت نام را در تاریخ 28/9/1395 خواند و گفت: دارا بودن گواهی پایان دروس شفاهی و کتبی پایه هفتم از حوزه های علمیه مشهد، قم و اصفهان؛ تاهل و معمم بودن از شرایط ثبت نام در این آزمون بوده و سن مجاز برای شرکت کنندگان حداقل 27 و حداکثر 55 سال است.

حجت الاسلام دارویی تاکید کرد: داوطلبان می بایست پس از ثبت نام اینترنتی مدارک خواسته شده را جهت صحت سنجی به دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ارائه دهند.

وی در ادامه بیان داشت : فعالیت های حج را دو حوزه اجرایی و فرهنگی خواند و تصریح کرد: بعد فرهنگی بطور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری و تحت عنوان بعثه مقام معظم رهبری انجام می شود.

حجت الاسلام دارویی با بیان اینک بیشتر فعالیت های فرهنگی توسط  روحانیون، مداحان در کاروان ها اجرا می شود، افزود:  در راستای جذب و گزینش آنان حساسیت ویژه ای وجود دارد.

وی از تاسیس دفتر بعثه مقام معظم رهبری در گلستان از سال 90-89 خبر داد و گفت: در راستای تقویت بعد فرهنگی کاروان های حج، عمره و عتبات و توانمندسازی نیروهای فرهنگی و برای اطلاع رسانی به روحانیون از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و شرکت های زیارتی زیر نظر سازمان حج و سازمان تبلیغات اسلامی کمک گرفته شد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان همچنین گفت: مواد این آزمون در حوزه عقاید، احکام فقهی، تاریخ اسلام ، اماکن و اطلاعات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها