خبرهای داغ:
به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ، به مناست هفته بسیج نشست بیرتی با موضوه شاخص های انقلابی گری و جهاد کبیر در حسیثنیه رزمندگان اسلام به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده برگزار شد
کد خبر: ۸۷۸۱۲۹۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز،در این نشست سرهنگ دوم پاسدار حسین آقادوستی فرمانده سپاه ناحیه نطنز ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت : جهاد کبیر یعنی عدم تبعیت از دشمن ومقابله با نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر در ادامه ،افزود:باید دشمن را شناخت، نقشه او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد وقرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است.

آقادوستی در ادامه بیان کرد:جهاد کبیر یعنی عدم تبعیت از دشمن ومقابله با نفوذ دشمن است.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مظهر جهاد کبیر است ،تصریح کرد: امام حسین (ع) مظهر جهاد کبیر است و آن روز امام حسین (ع)در مقابل یزید استقامت کردند و امروز انقلاب ما در برابر استکبار جهانی و خواسته‌هایشان ایستادگی و عدم تبعیت نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت : اگر پذیرفتیم که انقلابی بودن یک ویژگی مُشکّک و ذومراتب است، آن‌گاه می‌توان تمام افرادِ برخوردار از این ویژگی بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب را در دایره‌ی وسیع انقلاب اسلامی جای داد و به­‌عنوان «خودی» تلقی کرد. این در حالی است که در فضای صف­‌بندی­‌هایی مانند اصولگرا و اصلاح­‌طلب به‌دلیل مطرح بودن رقابت­‌ها، تعصبات، و حتی در برخی موارد کینه­‌توزی­‌های جناحی برای حذف حریف از میدان رقابت، متأسفانه فرایند تخریب، برچسب­‌زنی، اتهام‌زنی، طرد و دگرسازی بسیار پرشتاب پیموده می­‌شود و ممکن است فردی به صِرف اتخاذ موضعی نامناسب و اشتباه از جمع خانواده انقلاب اسلامی طرد شود.

وی در پایان این نشست به شاخص های انقلابی گری که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره داشت که عبارتند از : مواضع قاطعانه اسلامی و انقلابی ، ثبات قدم و حفظ رابطه خود با انقلاب ، انضباط برآمده از ایمان انسان، بصیرت و درک پیچیدگیهای شرائط زمانه ، مرعوب شدن و فریب خوردن در مقابل قدرتها ، بی‌وفائی و کم کردن دلبستگی خود به انقلاب ، حرکت بی‌انضباط و غیر قانونی و بی‌نظمی و شلوغکاری و بی بصیرتی و تشخیص ندادن حق و باطل

ارسال نظرات
پر بیننده ها