عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان خبر داد
عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان از راه‌اندازی شبکه علمی در این پژوهشکده با هدف همگرایی بین علوم مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۳۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا مقدس‌علی پیش از ظهر امروز در همایش جهادگران علم و فناوری سپاه روح‌الله استان مرکزی که در دانشگاه صنعت اراک برگزار شد با اشاره به تاریخچه فعالیت این پژوهشگاه گفت: این پژوهشگاه غیرانتفاعی و وابسته به جهاد دانشگاهی و نهادهای مردمی است که از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه کاربرد سلولهای بنیادی در انواع نارسایی حاد کلیه در حیوان کارهایی آغاز شده، تصریح کرد‌: از سال 91 گروه تحقیقاتی کلیه در پژوهشگاه رویان راه‌اندازی شد و در حوزه سلول‌های مزانشیمی نیز کار شده که یکی از حوزه‌های فعالیت‌، عرصه سلول‌های بنیادی کلیه‌های پلی کیستیک هستند که در بخش تشخیص و جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری کار می‌کنیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان تصریح کرد: بلوغ آزمایشگاهی و انجماد شیشه‌ای جنین برای ذخیره جنین منجمد انسان و حیوان از اقدامات و موفقیت‌های پژوهشکده رویان در زمینه کمک به باروری در جامعه است.

مقدس‌علی در ادامه با اشاره به رشد بیماری سرطان در جامعه گفت: با توجه به افزایش بیماری سرطان در جامعه، این مطالعه برای کمک به باروری و فرزندآوری در بین بیماران سرطانی انجام می‌شود.

وی افزود: عمده فعالیت پژوهشکده رویان در حوزه سلول های مغز استخوان است. از 53 مطالعه انجام شده در این حوزه 35 مطالعه توسط پژوهشگاه رویان در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان تصریح کرد: هم اکنون یک‌هزار و 161 مقاله علمی این پژوهشگاه در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی در میادین بین‌المللی پذیرفته شده که این مهم روزانه رو به افزایش است.

مقدس‌علی از راه‌اندازی شبکه علمی در این پژوهشکده خبر داد و گفت: این شبکه علمی با هدف همگرایی بین علوم مختلف راه‌اندازی شده است که این شبکه پس از دو سال پیگیری اعضای هیات موسس و با حمایت پژوهشگاه رویان و موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان فعالیت خود را رسما از اردیبهشت ماه امسال آغاز کرد.

وی افزود: این تعامل می تواند با متخصصان در زمینه سلول های بنیادی، بیولوژی تولید مثل و زیست فناوری یا رشته‌های دیگر باشد همچنین شناسایی دانشجویان و پژوهشگران مستعد، جذب آنها به پژوهشگاه رویان و حمایت از انجام فعالیت های علمی گروهی (شامل حمایت از تالیف و ترجمه کتب، نگارش مقاله و انجام پروژه های تحقیقاتی)، بهره گیری از توانایی و خلاقیت اعضای شبکه در توسعه علمی و نهضت تولید علم، تسهیل مشارکت اعضای شبکه درهمایش های علمی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی-علمی از اهداف راه اندازی این شبکه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات