معاون مشارکت های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور گفت: مجمع خیرین سلامت کشور برای ساخت فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اراک یک‌میلیارد ریال مشارکت کردند.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۵۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمحمد طباطبایی در مراسم رونمایی از دستگاه‌های جدید آی سی یو(دستگاه دیالیز) و آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اراک مجمع خیرین سلامت را بازوی مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: در حال حاضر 230 شعبه در سطح کشور از مجمع خیرین سلامت فعالیت دارند.

وی افزود: در مدت فعالیت مجمع بیش از 40 هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حوزه سلامت مشارکت صورت گرفته است.

معاون مشارکت های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: در طول این مدت بیش از 4 هزار و 300 مرکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت، تجهیز یا ساخته شده و در سال گذشته نیز بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال توسط خیرین مشارکت شده است.

طباطبایی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک برای تکمیل بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: امیدواریم با مشارکت خیرین سلامت ساخت فاز دوم مرکز آموزشی درمانی خوانساری هرچه سریعتر به پایان برسد.

وی در پایان افزود: مجمع خیرین سلامت شکور یک‌میلیارد ریال برای ساخت فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری کمک کردند.

بهره‌برداری از مرکز درمانی آیت‌الله خوانساری اراک تا هفت ماه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این مراسم با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته به این بیمارستان گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی مقرر شد مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر به بازسازی و تجهیز مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اختصاص یابد.

حسن طاهراحمدی تصریح کرد: از این مبلغ نزدیک به 50 میلیارد ریال در سال جاری و 30 میلیارد ریال مابقی نیز در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: فاز دوم این مرکز آموزشی درمانی که شامل 96 تخت بستری است در 7 ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این مراسم 11 دستگاه جدید برای بخش های آی سی یو (دستگاه دیالیز) و آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال که توسط خیرین سلامت خریداری شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات