دانایی
یادداشت اختصاصی ویژه هفته بسیج/17
استان البرز بسیجیانی با عنوان شهدای مدافع حرم که قریب به 50 نفر هستند تقدیم انقلاب کرده است و اینان همان میوه های رسیده انقلاب هستند.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۷۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، انقلاب در قالب تعریف موضوعی به معنای یک رویداد و رخداد مردمی تلقی می شود.  انقلاب های همچون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب الجزایر و ....در این میان انقلاب اسلامی ایران به واسطه تفاوت های عمیق و ریشه ای در مبنی و معنی متفاوت با انقلاب های دیگر جهان است. 

انقلاب اسلامی ایران در چارچوب نظام اسلامی و با محوریت ولایت فقیه شکل گرفت و این شکلگیری در انبساط و تداوم آن طی چند دهه ادامه پیدا کرد و آنچنان که از انقلاب اسلامی بنابر نظر اندیشمندان خارجی و اسلامی برمی آید این انقلاب از پایداری و ثبات بالاتری نسبت به سایر انقلاب ها است.

انقلاب اسلامی ماحصل رنج ها و ایستایی ها در مقابل حکومت جور و نظام سلطه است، ایستایی ها و دلاورمردی های انقلابیون در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران اصلاحات و امروز در زمانه تحریم های اقتصادی و پیشرفت هسته ای همواره نشان داده شده است.

نگاهی موردی به سال های پس از شکلگیری انقلاب گواه یک عزم و شور و حرکتی انقلابی در جریان انقلاب اسلامی است و در این بین بسیج به عنوان مهمترین عنصر شکل گیری انقلاب همواره مورد توجه بوده است. بسیج مجموعه ای از زنان و مردانی است که با تفکرات و باورهای ایمانی شجره طیبه ای را ترسیم کرده اند که میوه های آن ایمان و تقوا است.

بسیج و بسیجی با بهره مندی از عنصر آگاهی در مسیر رشد، احیاء و بالندگي انقلاب قرار دارد و به فراخور این رسالت با حضور در عرصه های مختلف همچون جهاد سازندگی، امنیتی، دانشجویی، دانشگاهی، رسانه، عمرانی و ...  گام برداشته است و امروز رسالت بسیجی در چارچوب و مبنایی که در آن عرصه قرار دارد تعریف می شود.

یک دانشجوی بسیجی، استاد بسیجی، مهندس بسیجی و ..... متناسب با باورهایی که ماحصل شجره طیبه است به تلاش و حرکت می پردازد.

بسیج پیش از شکلگیری انقلاب با نصب العين قرار دادن فرامین حضرت امام خمینی به عنوان بنیانگزار انقلاب اسلامی توانست نیروهای انقلابی را سازماندهی کند و روند شتابی انقلاب را سرعت بخشد.

همچنین پس از شکل گیری حکومت نوپای اسلامی با بنا نهادن امنیت مردمی با جمع آوری اسلحه از میان مردم و اجرای نظم اجتماعی گام دیگری برداشت.

و در اوج نقش خود در عرصه دفاع مقدس با ایستادگی در مقابل استکبار جهانی همراه با ارتش پیشتاز حفظ انقلاب اسلامی بود.

امروز سرزمین دلیران و امیران استان البرز مفتخر به نام سردار احمد آجرلو، شهیدان شرع پسند، شهید بهنام محمدی و دیگر شهیدان لشکر 10سیدالشهداء است. 

این استان بسیجیانی با عنوان شهدای مدافع حرم که قریب به 50 نفر هستند تقدیم انقلاب کرده است و اینان همان میوه های رسیده انقلاب هستند.

مهدیه دانایی 
 کارشناس ارشد روابط بین الملل 
مسئول اسبق آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج 
ارسال نظرات
پر بیننده ها