فرماندار شهرستان بویراحمد از آمادگی ستاد بحران شهرستان خبر داد و گفت: مانور گاز نیمه دوم آذرماه در شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۰۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

سید محمدکاظم نظری ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان بویراحمد که در خصوص برگزاری مانور گاز شهرستان با حضور مسؤولان منطقه پنج خطوط انتقال گاز کشور برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج زاییده انقلاب است و معمار آن حضرت امام خمینی است و برکات زیادی برای کشور و نظام داشته که امیدواریم این نهاد مقدس بیشتر از گذشته توسعه یابد و روزی برسد که تمامی جامعه عضو بسیج باشند و بسیج در راستای اهداف اولیه‌ای که مد نظر امام خمینی (ره) بود قدم بردارد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه بسیج نهاد مقدسی است که نباید مورد استفاده گروه سیاسی قرار گیرد و جایگاه بسیج نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد، گفت: امیدواریم ترویج دهنده راه بسیج باشیم.

نظری در ادامه با اشاره به موضوع جلسه اذعان کرد: در آستانه بارندگی‌ها هستیم و لازم است تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند در ایام تابستان شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی بودیم که برخی دستگاه‌ها خوب و برخی دیگر ضعیف عمل کردند.

وی بر آمادگی کامل مدیران شهرستان در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: در فصل بارندگی مدیران آمادگی لازم را داشته باشند و عکس‌العمل‌ها سریع باشد و بخشداران برای حوزه روستاها هماهنگی لازم را داشته باشند.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جلسه اظهار کرد: دستگاه‌های امدادی، خدمات‌رسانی و اجرایی شهرستان آمادگی لازم برای برگزاری مانور گاز در شهرستان را دارند.

نظری با بیان حساسیت موضوع و آمادگی کامل ستاد بحران در این خصوص اذعان کرد: با توجه به اینکه سه خط لوله فشار قوی از شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج عبور می‌کند و مناطق مسکونی در حاشیه این خط لوله قرار دارند لذا برگزاری چنین مانورهایی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

این مسؤول زمان برگزاری مانور گاز در شهرستان بویراحمد را نیمه دوم آذرماه عنوان کرد و گفت: جلسه نهایی با حضور دستگاه‌های عضو از جمله آتش‌نشانی، اورژانس 115، هلال‌احمر، بسیج سپاه و ...با حضور مسؤولان منطقه پنج برگزار و سناریوی آن آماده و اجرا می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها آمادگی خود را نشان داد، گفت: خوشبختانه برای برگزاری مانور گاز آمادگی کامل را داریم.

فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش زیادی از منابع طبیعی شهرستان در پی انتقال خطوط گاز از بین رفته و مردم کمترین بهره‌وری را از آن داشتند، گفت: باید حداقل‌های مردم در این خصوص محقق شود.

نظری اذعان کرد: بخش‌های زیادی از دهستان دشتروم با وجود اینکه سه خط لوله گاز از آن عبور می‌کند ولی متاسفانه فاقد گاز هستند و در سرمای کنونی با مشکلاتی مواجه هستند لذا انتظار می‌رود مسؤولان تدابیری در این خصوص بیندیشند.

وی تصریح کرد: به منظور حفاظت و مراقبت و حضور به موقع در مواقع بحرانی در خصوص گاز حضور تیم تخصصی امداد در منطقه مختار بسیار مهم و ضروری است.

ارسال نظرات