مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر گفت: مسجد محل حاکمیت الهی است و در گذشته از این محل برای امر قضاوت نیز استفاده می‌شد لذا با همکاری و مشارکت می‌توان مشکلات محل را مدیریت کرد.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۶۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش روابط عمومی بسیج ، همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه با هدف ایجاد تعامل و همکاری مشترک در مسجد حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام عبدالله رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر با بیان اینکه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در محلات عضو انتصابی هیئت امناست گفت: برای مدیریت مساجد و اجرای برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد می‌بایست بین هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه و ائمه جماعات اتحاد وجود داشته باشند تا کارها به نحو احسن پیش رود.

وی افزود: هیئت امنای مساجد باید از طایفه گرایی در مدیریت مساجد دوری کنند اما متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها این مشکل همچنان در این شهر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه جایگاه مساجد در جامعه مشخص است گفت: مسجد محل حاکمیت الهی است و در گذشته از این محل برای امر قضاوت نیز استفاده می‌شد.

حجت الاسلام رضایی گفت: در مساجد می‌بایست کارگروه‌های تخصصی به سرپرستی روحانیون محل تشکیل و مشکلات محل و مسجد در این کارگروه‌ها بررسی و با مشارکت یکدیگر رفع شود.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل اداره اوقاف هر یک از مساجد دارای چارتی است که برای هر یک از هیئت امنا مسئولیتی تعریف شده است که باید برای مدیریت مساجد از افراد با تقوا انتخاب شود تا مشکلات محله به دست آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه نباید مساجد بیش از حد تزئین شود گفت: متاسفانه برخی از هیئت امنای مساجد تمام انرژی خود را برای آراستگی و تزئیس بیش از حد مساجد صرف می‌کنند در حالی که می‌بایست به جای ظاهر مسجد بر روی افراد و جوانان سرمایه‌گذاری شود تا مساجد از لحاظ نیروی انسانی و معنویت رونق داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر گفت: هیئت امنای مساجد باید از افراد شجاع و صبور انتخاب شود تا در مقابل هر گونه مشکلات و ناملایمات مقاومت داشته باشد.

در بخشی از همایش نمایندگانی از روحانیون، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه به تشریح مشکلات و پیشنهادات و انتقادات پرداختند.

ارسال نظرات