امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد؛

اشرافیون نمی‌توانند انقلابی بمانند

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: اشرافیون نمی‌توانند انقلابی بمانند چرا که چنین افرادی در هر زمان منافع خود را در خطر ببینند تمام اصول را فدای منافع مادی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۶۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش روابط عمومی بسیج ، در آستانه هفته بسیج با حضور جمعی از مسئولین شهرستان مشگین‌شهر و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام باوقار امام جمعه مشگین‌شهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج مهمترین شرط بسیجی بودن بسیجی ماندن و شناخت خدا، اهل بیت (ع)و دشمن دانست و گفت: که در صورت رسیدن به این شناخت می‌توان حق و باطل را شناسایی و با قرار گرفتن در جبهه حق در مقابل باطل ایستادگی کرد.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان با اخلاص به موفقیت رسیدند لذا هر کاری باید با اخلاص انجام گیرد تا به موفقیت دست یافت و این از ویژگی‌های بسیج و بسیجی است.

وی مهمترین ویژگی بسیج را بصیرت عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از نخبگان هنوز در توهم زندگی می‌کنند چرا که آمریکا با تمام جنایاتی که در منطقه انجام می‌دهد همچنان برای برخی افراد نور چشمی است و این امر از بی بصیرتی افراد است.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: ظلم ستیزی از جمله ویژگی‌های بسیجی است و این درس از حضرت سیدالشهداء(ع) به یادگار مانده است همان طور که امام حسین (ع) فرموده بودند اگر هیچ پناهگاهی برایم وجود نداشته باشد باز با یزید بیعت نخواهم کرد و این امر نشان از ظلم ستیزی امام حسین (ع) می‌باشد.

وی بارزترین ویژگی بسیج را اطاعت از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: جایگاه حق و حقیقت ولایت فقیه است لذا هر مکانی که مورد اشاره ولایت باشد بسیج در آن عرصه وارد میدان می‌شود.

حجت الاسلام با وقار با اشاره به مسئله انقلابی‌گری گفت: مقام معظم رهبری همواره بر انقلابی‌گری و روحیه انقلابی تاکید داشته است که این انقلابی‌گری دارای اصولی است که در این اصول کار باید تنها برای جلب رضای خدا انجام می‌گیرد.

وی دین محوری و شریعت مداری را از دیگر اصول انقلابی‌گری عنوان کرد و گفت: تمام کارهایی که توسط مسلمانان انجام می‌گیرد باید بر محور دین و شریعت اسلام باشد، مسلمان باید حق گو و مدافع جبهه حق باشد حتی اگر جایگاه خود را از دست دهد و منافع خود را در خطر ببیند.

وی با تاکید بر مبارزه با اشرافیگری در جامعه گفت: اشرافیون نمی‌توانند انقلابی بمانند چرا که چنین افرادی در هر زمان منافع خود را در خطر ببینند تمام اصول را فدای منافع مادی می‌کنند.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: انقلابی‌گر واقعی باید شناخت دقیقی بر دشمن داشته باشد چرا که دشمن شناسی دستور اسلام است که باید آن را شناخت و هر لحظه برای مقابله با آن آماده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین تکلیف فرد انقلابی در جامعه وحدت بین مسلمین است گفت: مردم و مسئولین باید بر وحدت بین مسلمانان عمل کنند و در کنار آن مسئله توجه به اقتصاد مقاومتی نباید به فراموشی سپرده شود لذا در عصر حاضر حمایت از اقتصاد مقاومتی برای عموم مردم و مسئولین تکلیف است که در صورت رفع تکلیف خیانت شده است.

وی توجه به استحکام درونی، گره گشایی از مشکلات مردم، آرمان گرایی واقع بینانه، عدالت خواهی و انقلابی‌گری از دیگر تکالیف مسلمان انقلابی است.

در بخشی از این جلسه سرهنگ پاسدار محمد پورمند به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار