چاپ کتاب «رکود تورمی در اقتصاد ایران» در جهاددانشگاهی اردبیل

مدیرمسئول انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل از انتشار کتاب «رکود تورمی در اقتصاد ایران» در 136 صفحه و هزار نسخه توسط این انتشارات خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۷۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مهران محمدی با اعلام این خبر افزود: این کتاب که تالیف مشترک دکتر هوشنگ شجری، دکتر حسین استادی و سجاد کریمی از اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل می‌باشد به شکل پژوهشگرانه‌ای به بررسی وضعیت اقتصادی ایران و رکود تورمی آن پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه کتاب رکود تورمی در اقتصاد ایران از محتوای غنی برخوردار است، اظهار داشت: در این کتاب، اقتصاد کشور به شکل میدانی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل ضمن تجزیه و تحلیل در قالب پژوهش محور بیان شده است.

مدیرمسئول انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: در کتاب مذکور اشاره شده است که ركورد و تورم همزمان وقتي اتفاق مي‌افتد كه قيمت مواد اوليه توليد به شدت بالا برود و رشد تولید كاهش و در عين حال قيمت تمام شده محصول افزایش یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: این کتاب ریشه‌های رکود تورمی را در ویژگی‌های ساختاری هر اقتصاد، میزان کارآیی سیاست‌های پولی و مالی، ساختار بودجه‌ای دولت، میزان کشش‌پذیری سرمایه‌گذاری نسبت به نرخ بهره، چگونگی جانشینی جبری، الگوهای مصرف، پس انداز و سرمایه‌گذاری و میزان نقش دولت در اقتصاد معرفی کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود کتاب رکود تورمی در اقتصاد ایران به قیمت 100 هزار ریال از کتابفروشی‌های اردبیل به ویژه کتابفروشی جهاددانشگاهی واقع در انتهای خیابان دانشگاه محقق اردبیلی قابل تهیه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار