خبرهای داغ:
پنجم آذرماه جاری صورت می‌گیرد

اجرای طرح واکسیناسیون طیورب ا همکاری بسیج سازندگی

رئیس اداره دامپزشکی اقلید از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل جمعه پنجم آذرماه جاری در سطح این شهرستان همزمان با 12 استان کشور با همکاری بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۹۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

خدارضا امیدی  در یک نشست خبری از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل جمعه پنجم آذرماه جاری در سطح این شهرستان همزمان با 12 استان کشور با همکاری بسیج سازندگی خبر داد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی کشور با سازمان دامپزشکی اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه ملی اجرا می‌شود چراکه نیوکاسل بیماری ویروسی طیور و خسارت زننده‌ای است که موجب هدررفت سرمایه و زیان اقتصادی خواهد شد.

امیدی بابیان اینکه اجرای این طرح یک روز است به استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت که تولید داخلی کشور (مؤسسه تحقیقات واکسن‌سازی رازی) است اشاره و عنوان کرد: 36 هزار قطعه طیور روستایی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که بر اساس اصول فنی بیماری، مناطق پرخطر و پرجمعیت طیور این شهرستان و نیز نزدیکی به واحدهای طیور صنعتی انتخاب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با سپاه، فرمانداری، جهاد کشاورزی، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج و ... سخن گفت و با تأکید بر لزوم همکاری بخشداری‌ها، شوراها، دهیاری‌ها و تمام افراد و نهادهای مرتبط در اطلاع‌رسانی عمومی و اجرای درست طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل بیان داشت: اجرای این طرح با همت 35 بسیجی در کار عملیاتی و نظارت، هدایت و بررسی اصول فنی کار توسط مجموعه دولتی دامپزشکی اقلید در این شهرستان صورت می‌گیرد.

امیدی در پایان سخنان خود بابیان اینکه پرورش طیور محل کسب‌وکار برخی از روستاییان و اصلی‌ترین سرمایه آن‌هاست همراهی عمومی در اجرای مؤثر طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل را خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار