فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت:

بسیاری از جریان‌های فتنه در کشور توسط دانشجویان انقلابی خنثی شده است

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان با تکیه بر نیروهای بسیجی دنبال می‌شود، گفت: حوزه امنیت استان به سمت مباحث اقتصادی و فرهنگی سوق پیدا کرده است
کد خبر: ۸۷۸۱۵۰۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
به گزارش خبرگزاریبسیج از استان سیستان وبلوچستان :سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی در نشست با دانشجویان بسیجی استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات تربیت معلم دخترانه  رسالت " زاهدان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی انجام برگزارشد، ضمن  تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اظهار داشت: بسیج برای کشورهای اسلامی و برای حهان اسلام یک سرمایه ملی است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 در تشکیل بسیج، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام صادر شد و امروز تاثیر حضور تفکر بسیج در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن به وضوح مشخص است.
وی بیان کرد: حضور بسیج در صحنه‌های مختلف انقلاب و روزهای سخت کشور بسیار پررنگ و برجسته است و امروز نقش کلیدی بر هیچکس پوشیده نیست.
مارانی با بیان اینکه حضور بسیجیان در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بسیار موثر و پررنگ بود، افزود: در دوران دفاع مقدس آن زمان که بسیجیان وارد میدان شدند، صحنه نبرد عوض شد.
وی ادامه داد: در سال‌های اول جنگ تقریباً همه عملیات‌های نظامی ما منجر به شکست می‌شد، اما عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس با آن گستره عظیم با حضور بسیجیان به پیروزی منجر شد.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: عملیات‌های مختلف موفقیت‌آمیز دوران دفاع مقدس تا پایان جنگ و تسلیم شدن صدام در پی اراده پولادین بسیج و به فرماندهی امام(ره) رقم خورد.
مارانی با تاکید بر حضور پررنگ بسیج در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: امروز در همه عرصه‌های کشور از جمله عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی تاثیر حضور بسیج به عنوان یک محور پیش برنده بسیار پررنگ است.
وی با اشاره به نقش برجسته دانشجویان بسیجی در عرصه دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در جریان حوادث سال‌های 78 و 88 جوانان عزیز دانشجو در کشور پس از شنیدن فرمان ولایت به خیابان آمده و جریان‌های فتنه‌ای که انقلاب و نظام را تهدید می‌کرد؛ خنثی کردند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز حل بسیاری از مشکلات جامعه در دستان دانشجویان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند با حضور جهادی در عرصه‌های گوناگون راه گشا و راهنما باشند و مسئولان کشور را به دنبال خود بکشند.
وی با تاکید بر نقش کلیدی بسیج دانشجویی که وظیفه تربیت نیروی هم طراز انقلاب اسلامی را برعهده دارد، اظهار داشت: دانشگاهیان مدیران آینده کشور هستند و اداره جامعه در آینده در دستان همین دانشجویان بسیجی است.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان تولید کننده محتوای فکری جامعه و نظام اسلامی هستند، گفت: برجسته کردن شاخص‌های اسلامی، نقش‌آفرینی انقلابی در میدان‌های مختلف و جلوگیری از انحرافات سیاسی از ماموریت‌های اصلی دانشجویان است.
مارانی با اشاره به دو نعمت سلامتی و امنیت به عنوان دو نعمت پنهان که تا زمانی که موجود هستند قدر واقعی آن را نمی‌دانیم، عنوان کرد: امروز بحث امنیت پایدار در استان با تکیه بر نیروهای بسیجی دنبال می‌شود.
وی افزود: به لطف خدا با وجود توطئه‌های متعددی که از جانب دشمنان علیه جمهوری اسلامی طراحی می‌شود امروز کشور ما در امنیت کامل است و این امر از برکت دعا و فرماندهی امام(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب محقق شده است.
این مسئول تصریح کرد: امروز به برکت فعالیت‌های متعدد سپاه و بسیج در کنار سایر نیروهای امنیتی، حوزه امنیت استان به سمت مباحث اقتصادی و فرهنگی سوق پیدا کرده و رویکردهای نظامی در حوزه امنیت جای خود را به مباحث معیشتی و محرومیت‌زدایی داده است.
وی با اشاره به برنامه‌های متعددی که تاکنون توسط قرارگاه قدس جنوب شرق در سیستان و بلوچستان اجرا شده، عنوان کرد: تاکنون 1482 برنامه عمرانی، 1318 برنامه اشتغال‌زایی، 46 هزار و 800 برنامه فرهنگی و 31 بیمارستان صحرایی در حوزه بهداشت و درمان استان برپا شده که بیش از میلیون و 350 هزار نفر در این بیمارستان‌ها درمان شده‌اند.
ارسال نظرات