خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس:

فرد دو تابعیتی بین اعضای شورا و شهرداران فارس وجود ندارد/ استخدام 590 نفر در شهرداری‌های فارس

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: در بین شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز فرد دو تابعیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۳۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

علیرضا بیات‌پور اظهار داشت: مصوبه ممنوعیت انتخاب مدیران از افراد دو تابعیتی باید در تمام استان‌های کشور اجرایی شود و در بحث شوراها و شهرداری‌های استان فارس نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: در شهرداران فارس دو تابعیتی نداریم و در بین اعضای شوراها نیز چنین موردی گزارش نشده هرچند بنابر ماده 14 قانون شوراها عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود و شاید در شوراها از نظر قانونی منعی نداشته باشد اما ملاحظاتی دارد.

بیات‌پور ادامه داد: افراد دو تابعیتی در وزارت خارجه سوابق مشخص دارند و وزارت خارجه این لیست را با دستگاه‌های اجرایی هماهنگ می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی اضافه کرد: مدیریت شهری ترکیبی از تخصص‌های مختلف است و در بحث انتخاب اعضای شورا هم شهرسازی و عمرانی و هم موارد اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد و در واقع ترکیبی از تخصص‌های مختلف برای شوراها نیاز است اما اصلاحاتی که در قانون شوراها صورت گرفت که در بحث کلان‌شهرها و شهرهای بالای 200 هزار جمعیت، کاندیداها حداقل باید مدرک کارشناسی داشته باشند.

بیات‌پور بیان کرد: شهرداران برای انتخاب به این سمت شرایط احراز دارند و در آیین‌نامه احراز سمت شهردار شرایط تحصیلات و سوابق اجرایی ذکر شده که الزاماً باید آن شرایط را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما همین اکنون دوره‌های آموزشی متعدد برای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها در دست اجرا داریم و به‌ویژه هنگام انتصاب و قبل از معارفه شهردار برای وی دوره آموزشی می‌گذاریم و حتی موردی در فارس داشته‌ایم که صدور حکم دو ماه به تعویق افتاده تا پس از گذراندن دوره و آزمون حداقل نمره لازم را کسب کند.

این مسؤول بیان کرد: در بین استان‌های کشور، فارس با 102 شهرداری وسیع‌ترین حوزه شهری کشور را دارد و بعضاً روستایی به شهر تبدیل‌شده که شاید در آن مقطع از نظر نیروی انسانی شرایط لازم را نداشته باشد.

وی متذکر شد: 63 شهرداری استان فارس با جمعیت زیر 10 هزار نفر هستند و می‌توان آنها را روستاهایی بزرگ تلقی کرد که مشکلات خاصی از نظر تأمین نیرو دارند و به‌هرحال درگذر از دهیاری به شهرداری باید تجاربی کسب کنند.

بیات‌پور ابراز داشت: در حال حاضر فرآیند استخدام نیرو برای این شهرداری‌ها در حال طی شدن است و سال گذشته حدود 580 نیرو به‌جز شهرداری شیراز در سایر شهرداری‌های استان از طریق آزمون استخدامی جذب‌ شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار