قطعنامه همکاری های میان سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که ایران سمت ریاست دوره ای آن را به عهده دارد، با اتفاق آرا در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۴۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،این قطعنامه پس از دو ماه بحث و بررسی با اتفاق آرا تصویب شده است.

 

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نشست طی سخنانی به تشریح و برشمردن ارزش های این همکاری ها پرداخت و گفت: منطقه اکو با 10 عضو از غرب آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز، اروپا را به چین و روسیه را به خلیج فارس وصل می کند. 

 

غلامحسین دهقانی با اشاره به گسترش همکاری های اکو با سازمان ملل متحد افزود که گسترش این همکاری ها طی سه دهه گذشته همواره به عنوان یک اولویت برای این سازمان مطرح بوده است.

 

وی ادامه داد: اکو از یک سو به عنوان یک سازوکار همکاری منطقه ای در مسیر توسعه کشورهای عضو عمل می کند و از سوی دیگر با عملکرد خود در سطح بین المللی، موجب اجرای کارهای جهانی در سطح منطقه اکو شده است. 

 

دهقانی این همکاری ها را دوسویه خواند و افزود که اکو با تحکیم مناسبات خود با سازمان ملل متحد می تواند از ظرفیت ها، منابع و دانش آژانس های این نهاد بین المللی بهره مند شود و همچنین با ارائه ظرفیت های خود به این سازمان بین المللی در جهت گسترش همکاری ها در دو سطح منطقه ای و جهانی عمل کند. 

 

معاون نماینده دائم کشورمان اضافه کرد که اکو از زمان تاسیس تاکنون با جهت گیری های خود موجب گسترش همکاری ها در سطح منطقه ای و جهانی با محوریت همکاری های اقتصادی و غیراقتصادی در میان اعضای خود شده است. 

ارسال نظرات