فعالیت بسیجیان منوجان از عرصه دفاعی تا اقتصادی

بسیج توانمندی های تحسین برانگیز و عظیمی را به نمایش گذاشته است به اعتراف دوست و دشمن، مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب و کشور شده است و هفته بسیج در واقع فرصت مناسبی است که گوشه ای از فعالیت های بسیج و بسیجیان در عرصه های مختلف را بیان کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۵۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
به گزارش  خبرگزاری بسیج در کرمان، بسیج توانمندی های تحسین برانگیز و عظیمی را به نمایش گذاشته است به اعتراف دوست و دشمن، مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب و کشور شده است و هفته بسیج در واقع فرصت مناسبی است که گوشه ای از  فعالیت های بسیج و  بسیجیان در عرصه های مختلف را بیان کنیم.
به همین مناسبت  در ادامه گوشه ای از فعالیت های بسیج ،بسیجیان شهرستان منوجان را در عرصه های مختلف بیان می کنیم.
بسیج و آمادگی رزمی و دفاعی بسیجیان
بسیج هر ساله  با برگزاری رزمایش ها  نشان می دهند که بسیجی‌های منوجان همیشه بیدارند ودر در دفاع از ارزش‌ها ثابت‌قدم هستند.
هدف از برگزاری این رزمایش ها ایجاد، حفظ، انسجام و افزایش توان رزمی و دفاعی گردان‌های بسیج شهرستان و آمادگی و آشنایی نیروهای بسیج سپاه برای انجام مأموریت‌‌های محوله و مقابله با سناریوهای جدید وتهدیدات دشمن دربه راه انداختن جنگ های نیابتی وتروریستی است.

فعالیت  بسیج در عرصه اردوهای جهادی
کاروان‎هایی مملو از سادگی و نور معنویت که با خود عشق و محبت و حس انسان‎دوستی را به روستاها به ارمغان می‎برند و رضایت و رضوان الهی را برای خود توشه راه آخرت می‌کنند. اردوهایی با هدف رفع محرومیت و ایجاد توازن در ارائه خدمات به مردم کشور که توسط بسیجیان عزیز و تلاش‌گر بدون هیچ‎گونه چشم‎داشتی برگزار می‎شود.
با آغاز سال جدید و نامگذاری سال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” توسط رهبر معظم انقلاب،  گروه های جهادی ولایت از بسیج دانشجویی بقیه الله دانشگاه پیام نورشهرستان منوجان با هدف خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم منوجان حضورپیدا کردند.
عمده فعالیت های دانشجویان جهادگر در این مناطق محروم در عرصه های –اقتصاد مقاومتی ،عمرانی ، آموزشی ، فرهنگی ، اعتقادی ، علمی پژوهشی ، رنگ آمیزی ، دیوار نویسی ، خطاطی ، مرمت سازی ، بهداشتی درمانی ، پزشکی ، ارائه خدمات حمایتی و مشاوره ای ، خیاطی ، بافندگی و… است
 هدف ازبرگزاری اردوی جهادی را درراستای اجرای فرامین وتحقق بخشیدن به فرمایشات  ومنویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)،غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان در عرصه های سازندگی و مردم یاری وخدمت رسانی وآشنایی دانشجوبان با فرهنگ کار و تلاش و جهاد وفعالیت های گروهی و کمک به محرومیت به ویژه در روستاها و مناقطق محروم در طرح هجرت بوده است.
فعالیت بسیج در موضوعات فرهنگی
غرب در تهاجم فرهنگی خود علیه ایران، تلاش کرد تا با اقدامات از پیش تعیین شده و منظم « نظام فرهنگی» برخاسته از انقلاب اسلامی را تضعیف، و به جای آن «نظام فرهنگی حاکم بر جهان غرب» را جایگزین نماید.
اما در مقابل نیروی مقاومت بسیج با فعالیت­ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی خود به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب پرداخته است. این نیرو، برای مقابله با تهاجم فرهنگی از راهبردها، فنون و روش­های مختلفی استفاده نموده است  یکی از موارد آن اهدای رایگاندستگاه دیجیتال به کسانی که دستگاههای ماهواره را دواطلبانه جمع آوری می کنند.
%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87
فعالیت بسیج در قالب حلقه های طرح صالحین
در این گروهها سرگروه های حلقه های صالحین در خصوص آموزه های دینی و معنوی، بصیرتی، ارتقای معرفت دین، بصیرت سیاسی و روحیه خدمتگزاری، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، وظیفه بسیجیان در فضای جنگ نرم کنونی، شبکه های اجتماعی شکل گرفته توسط غرب، توسعه فرهنگی و تفکر بسیجی و تقویت روحیه همیاری ببه بحث وگفتگو می پردازند وهمچنین  کارهای هنری و اردوهای زیارتی از جمله فعالیت های حلقه های صالحین است.
برگزاری یادوارهای شهدا
هر ساله به منظور  زنده نگهداشتن یادوخاطرات شهدا  و پیمودن راه آنها یادواره شهدا توسط بسیجیان در نقاط مختلف شهرستان با شکوه خاصی برگزار می شود.
برگزاری  نمایشگاههای حجاب وعفاف و آسیب های اجتماعی
 این نمایشگاهها  خود یک کار مناسب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و در واقع شیوه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر به شکل تصویری در جامعه است.
وام اشتغالزایی به بسیجیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی
 رهبر معظم انقلاب  در ۳۰بهمن سال ۹۲  سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که  بند اول سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»  به موضوع کارآفرینی پرداخته است و کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری در منابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است، زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است.
در شهرستان منوجان هم بسیجیان زیادی هستند که از طریق دریافت وام اشتغالزایی بسیج سازندگی هم برای  خود شغلی ایجاد کرده اند وهم باعث کار افرینی تعدادی دیگر از جوانان  شده اند.
در واقع همیشه شاهد فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف هستیم این موارد ذکر شده فقط بخشی از فعالیت های بسیج برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار