مدیر عامل انجمن طب سنتی استان خوزستان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از آموزه‌های حکما وجود دارد که ساز و کار قانونی آنان تعریف شده است و باید اجرایی شود، گفت: عطاری‌ها یکی دیگر از ذخایر بزرگ طب سنتی در کشور هستند که نیاز به آسیب شناسی دارند.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۰۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، یعقوب زالکی قربان پور، مدیر عامل انجمن طب سنتی استان خوزستان درباره توجه به موضوع طب سنتی در سطح کشور گفت: دانشگاه جندی شاپور اهواز متولی طب سنتی در کشور است و اقلیم مکانی این استان به شکلی است که مردم استعداد یادگیری طب سنتی را دارند و آن را به کار می‌بندند پس گستردگی، علاقه و دانایی طب سنتی را در میان مردم این خطه داریم.

 

جمع آوری اطلاعات طب سنتی یک ضرورت است

قربان پور، با بیان اینکه وظیفه نخست ما جمع آوری اطلاعات طب سنتی به منظور از بین نرفتن آن است، ابراز کرد: در حال جمع آوری فوری اطلاعات نسل قدیمی هستیم و در این باره به یک گنج بزرگ دست پیدا کرده‌ایم.

 

وی با انتقاد از اینکه سیاست‌های غلط طب سنتی سلامت کشور را ویران کرد، بیان کرد: هدف اولیه انجمن طب سنتی این است که ذخایر معنوی خود را جمع آوری کند، پس از آن قانونمند کردن طب سنتی مدنظر است به این دلیل که مهمترین آفت طب سنتی از درون این طب است و بی‌نظمی و بی‌قانونی می‌تواند به آن آسیب جدی وارد کند.

 

استان خوزستان پیشگام در تمامی سطوح طب سنتی بوده است

مدیر عامل انجمن طب سنتی استان خوزستان بر این موضوع تاکید کرد که استان خوزستان پیشگام در تمامی سطوح طب سنتی بوده است و به دنبال قانونمند کردن این طب است.

 

وی تصریح کرد: باید تکلیف پزشکان عمومی که سالیان زیادی در حوزه طب سنتی کار کرده‌اند روشن شود و در همین راستا اقدامات لازم توسط انجمن طب سنتی شروع شده است.

 

عطاریها در کشور نیاز به آسیب شناسی دارند

قربان پور، با اشاره به اینکه بخش بزرگی از آموزه‌های حکما وجود دارد که ساز و کار قانونی آنان تعریف شده است و باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: عطاری‌ها یکی دیگر از ذخایر بزرگ طب سنتی در کشور هستند که نیاز به آسیب شناسی دارند.

 

وی ادامه داد: عده زیادی جوان با استعداد در کشور وجود دارند که پزشک یا عطار نیستند بلکه دیپلم یا فوق دیپلم در رشته‌های دیگر هستند اما استعداد و علاقه در زمینه طب سنتی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرند و سازماندهی شوند تا استعداد و جوانی آنان در خدمت طب سنتی به کار گیرد.

 

افراد را از سنین جوانی وارد حوزه طب سنتی کنیم

مدیر عامل انجمن طب سنتی استان خوزستان با انتقاد از روند آموزش دانشجویان در حوزه طب سنتی تاکید کرد: در بهترین شرایط فرد باید با طب غربی پزشک عمومی شود و پس از آن به یادگیری طب سنتی بپردازد اما اگر جوانان در سنین پایین شروع به کار کنند بسیار بیشتر از آنچه که پزشک عمومی تحربه به دست آورده، می‌توانند در این حوزه سودبخش باشند.

 

جهاد علمی در حوزه طب سنتی تمکین به قانون از سوی دولت و مردم است

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌هایی در آینده تعریف شود تا فرمایشات مقام معظم رهبری پیاده شود، گفت: جهاد علمی در میدان عمل به وجود آمده تمکین به قانون از سوی دولت و مردم است و باید آن را پیگیری کنیم تا اقدامات ابتر نماند؛ در این حالت استقلال علمی، بهداشتی و پزشکی حاصل خواهد شد.


ارسال نظرات