خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج؛

سومين همايش نهج البلاغه خواني شجره طيبه صالحين در قم برگزار شد

سومين همايش نهج البلاغه خواني با حضور مربيان و سرگروههاي شجره طيبه صالحين در ساختمان آموزش آيت الله سعيدي برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۳۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
سومين همايش نهج البلاغه خواني شجره طيبه صالحين در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با هدف آغاز نهضت نهج البلاغه خواني و ترويج و گسترش مطالعه این کتاب سومين همايش نهج البلاغه خواني با حضور مربيان و سرگروه هاي شجره طيبه صالحين در ساختمان آموزشی آيت الله سعيدي برگزار شد.

انسيه ظاهري در خصوص اهميت و ضرورت مطالعه نهج البلاغه گفت: امام خامنه اي(مد ظله العالي) دوران ما را شبيه ترين دوران به دوران امام علي (ع) مي دانند، پس روزگار ما، روزگار نهج البلاغه است در همین راستا پگرد هم آمدیم تا کتابي را که مجموعه اي از عقايد، احکام، دستورالعمل هاي سياسي، اجتماعي و ...است را مطالعه کنيم و آنرا سرلوحه زندگي فردي و اجتماعي خود قرار دهيم.

مسئول طرح نهج البلاغه خواني ادامه داد و افزود: غفلت از رهنمودهاي ارزشمند امام علي(ع) در نهج البلاغه باعث شد که مردم کوفه، نااهل و خائن شده و دست به چنين جنايتهاي بزرگي در طول تاريخ بزنند که هرگز کسي آنرا فراموش نخواهد کرد. ما اگربخواهيم جامعه اي با بصيرت و آگاه داشته باشيم بايد به نهج البلاغه برگرديم و به رهنمودهاي ارزشمند حضرت علي (ع) توجه کنيم تا بتوانيم در اين برهه از زمان به درستي حق را از ناحق تشخيص دهيم.

وی مهمترين مساله زمان امام علي(ع) را حکميت بيان کرد و تصريح نمود: مردم در آن زمان گرچه حکميت را پذيرفتند ولي در گنداب رفاه طلبي غرق شدند چراکه به دنبال مصلحت زندگي و آسايش و آرامش ظاهري و مادي خود بوده و به صحبت حضرت بي توجه بودند.
ارسال نظرات