خبرهای داغ:
نگاهی به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور؛

عقد قرارداد با اجنبی‌ها با برچسب اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس‌جمهور ورود شرکت‌های خارجی به کشور را مصداق اقتصاد مقاومتی دانسته و آن را نشان‌دهنده عمل دولت به شعار سال می‌داند!.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۴۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
عقد قرارداد با اجنبی‌ها با برچسب اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه آن به‌صورت منظم برگزار می‌شود و در تهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و در مراکز استان با حضور استانداران، محور آن‌هم شعار سال است اما تا چه میزان این جلسات توانسته گره از مشکلات این روزهای کشور را باز کند، سؤالی است که با نگاهی مختصر به وضعیت اقتصادی کشور می‌توان به‌راحتی آن را مشاهده کرد.

در حالی وارد هشتمین ماه سال 95 شده‌ایم که از شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، فاصله‌ای زیادی داریم، نه واحدهای کوچک تقویت‌شده‌اند و نه این‌که اقدامی برای خروج از رکود واحدهای صنعتی صورت گرفته است.

این روزها رکود و عدم توانایی صنایع کشور برای تأمین نقدینگی به چالش اساسی دولت تبدیل‌شده است، در این میان جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه روز دوشنبه ستاد اقتصاد مقاومتی حرف‌های جالبی زد.

وی انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی را نماد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی انجام‌شده که هم منجر به انتقال فناوری‌های نوین به کشور می‌شود و هم استفاده از ظرفیت‌های داخلی را موردتوجه قرار داده است.

این در حالی است که به همان میزان که در رده‌های بالایی دولت توجه به اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد شاید با درجاتی بیشتر در مراکز استان‌ها که آن‌هم با احتساب جلسات منظم هفتگی می‌شود به آن اشاره کرد، اقتصاد مقاومتی مهم به نظر می‌رسد!.

برخلاف دولت که هرگز نتوانسته اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی خود عملی کند این بسیج بوده است که توانسته در این زمینه موفق ظاهر شود.

با نگاهی به آمارها و عرصه‌های ایجادشده توسط بسیج به‌راحتی می‌توان میزان عملکرد موفق بسیج را مشاهده کرد.

البته طرح‌های بسیج یک مزیت دیگر نیز داشته است به‌طوری‌که این طرح‌ها اغلب در روستاها و شهرهای محروم ایجادشده که علاوه بر ایجاد اشتغال از مهاجرت جوانان این شهرها هم جلوگیری شده است.
ارسال نظرات