کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کهگیلویه با تاکید بر مراقبت انسانی گفت :آنفلوآنزا بیماری حاد واگیردارقابل پیشگیری است.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۶۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کهگیلویه با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا یک بیماری حاد واگیردار است، گفت: عامل این بیماری ویروس های آنفلوآنزا است که در تمامی طول سال فعال هستند، اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

بهمن کریمی مقدم با اشاره به علایم بیماری آنفلوآنزا افزود: تب و لرز، سرفه، ناراحتی گلو، آب ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، درد عضلانی،درد مفاصل،سردرد،خستگی،تهوع،استفراغ و اسهال در تعدادی از بیماران از جمله علایمی است که افراد مبتلا به آنفلوآنزا تعدادی یا همه آنها را حداقل به مدت 3تا 8 روز نشان می دهند.

وی با بیان اینکه بعضی از علایم این بیماری ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد ادامه داد: همچنین ممکن است در بعضی از افراد علایم بسیار خفیف باشد.

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کهگیلویه در ادامه هشدار داد: در صورت بروز و بدتر شدن علایمی مانند کوتاه شدن تنفس (سختی تنفس) یا تنفس سریع، درد سینه، گیجی یا سرگیجه ناگهانی و استفراغ مداوم می بایست سریعا به پزشک مراجعه شود.

کریمی مقدم در پایان گفت: پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه وسرفه کردن با دستمال، شست وشوی مداوم و صحیح دست ها، حضور نیافتن در اماکن عمومی تا بهبودی کامل، پرهیز از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن دیگران تا بهبودی کامل و رعایت فاصله مناسب از افراد دارای علایم آنفلوآنزا و بیمار از جمله راهکارهای پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزا است.

ارسال نظرات