رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون معتقد است تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا باید از دستگاه‌های تخصصی صورت گیرد نه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که خود با مشکلاتی مواجه بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۷۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 3 آذر در اخطار قانون اساسی در جریان بررسی رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نشان داد که ما داریم چاقوی خودمان را کُند می‌کنیم. 

 

وی با اشاره به اینکه ممکن است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قصوری در این باره نداشته باشد، اما اسکله‌ها و گمرک‌های غیرمجاز در کشور وجود دارد و تحقیق و تفحص در این باره حق مجلس است. 

 

همچنین علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در اخطاری دیگر، با ابراز شگفتی از رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادی گفت: رهبری رهنمودهای بسیاری در این مورد دارند و دولت نیز از بابت گستردگی قاچاق کالا در کشور شرمسار است. 

 

وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس نیز از اینکه قاچاق پتک سنگینی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده، شرمسار هستیم اما اینکه چگونه است که تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با آن در کمیسیون تخصصی مجلس رأی نمی‌آورد؟ 

 

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی درباره تذکرات دو نماینده فوق گفت: در کمیسیون اقتصادی با موافقان تحقیق و تفحص درباره روند مبارزه با قاچاق کالا صرفاً در روش تفاوت نظر داریم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم باید از دستگاه‌های تخصصی تحقیق و تفحص صورت گیرد، نه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که خودش مشکلات و موانعی در مسیر خود داشته است.

ارسال نظرات