خبرهای داغ:

نظردخترشهید زین الدین درخصوص پدرش و مدافعان حرم+عکس

دختر شهید زین الدین تصریح کرد: با همین سخنرانی هایی که در یادواره شهید زین الدین و سرداران و6هزار شهید استان قم گفته می شود و این که شهدا برای چه چیزی به جبهه های مقاومت رفتند فرهنگ ایثار و شهادت منتقل می شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۸۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
نظردخترشهید زین الدین درخصوص پدرش و مدافعان حرم+عکس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در حاشیه یادواره شهید زین الدین، سرداران و 6هزار شهید استان قم لیلا زین الدین دختر شهید مهدی زین الدین اظهار داشت: هر سالی که از دوران جنگ می گذرد و نسل های جدید وارد عرصه می شوند باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا یادواره های شهدا برگزار شود.

وی گفت: باید فرهنگ شهدا به نسل های که جنگ را ندیده اند منتقل شود و یکی از راه های انتقال این فرهنگ برگزاری یادواره های شهداست، و لازم است که برای زنده نگه داشتن راه و نام شهدا  و رسالتی که شهدا داشتند و انتقال آن از نسلی به نسل دیگرهر ساله یادواره ها تکرا شود.

زین الدین تاکید کرد: رسالت شهدا باید به فرزندانمان و از طریق فرزندانمان به فرزندانشان منتقل شود و این راه باید همینطور ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین یادواره هایی باعث شده که افرادی مانند مدافعان حرم پا در عرصه میدان مقاومت بگذارند؟ گفت: بله قطعنا همینطور است، حداقل من در مورد پدر خودم این را می دانم که شهدا به خاطر اسلام می جنگیدند نه صرفا فقط ایران، در سخنرانی های پدرم هم این مطلب گفته شده که من به خاطر اسلام می جنگم حتی اگر جنگ ایران هم تمام شود در جاهای دیگر مانند لبنان که اسلام به کمک نیاز دارد خواهم رفت و مبارزه خواهم کرد.

دختر شهید زین الدین تصریح کرد: با همین سخنرانی هایی که در یادواره شهید زین الدین و سرداران و6هزار شهید استان قم گفته می شود و این که شهدا برای چه چیزی به جبهه های مقاومت رفتند فرهنگ ایثار و شهادت منتقل می شود.

زین الدین افزود: همه شهدا به خاطر اسلام رفتند، هر ساله یاد امام حسین(ع) به خاطر رسالتش برای احیای اسلام زنده نگه داشته می شودو  شهدا هم همین هدف را داشته و دارند و پیرو راه امام حسین(ع) هستند.

وی با تاکید بر حضور خانواده  شهدا در یادواره های شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا وارثان شهدا هستند و یک رسالت جداگانه ای دارند و رسالتشان این است که به عنوان خانواده شهدا در محفل هایی که برای شهدا گرفته می شود شرکت کنند با مردم صحبت کنند و اهداف شهدا را از نزدیک با  مردم در میان بگذارند.

دختر شهید زین الدین در پاسخ به این سوال که لیلا زین الدین تا چه زمانی در یادواره ها شرکت خواهد کرد گفت: همواره شرکت خواهم کرد، این یادواره ها خیلی خوب است، اتفاقا هر سال برای خود من در این یادواره ها یک حس خوبی وجود دارد اینکه می بینم هرسال بیشتر از سال های قبل مردم در یادواره ها شرکت می کنند برای قلب من و دیگر خانواده های شهدا تسلی است و نبودن پدرم را اینگونه و در جمع مردم  و اینکه می بینم چقدر مشتاق  هستند پُر می کنم.
گفتگو از مرضیه مهدیلو
ارسال نظرات