خبرهای داغ:
در گفتگو با همسران شهدا مطرح شد؛
همسر شهید گفت: مراسم های که یاد و نام شهدا در آن می درخشد در اذهان ما انسان ها که به روزمرگی عادت کرده ایم خاطرنشان می کند که هر زمان که ظلمی در گوشه ای از جهان آشوب کرده و زندگی آرام ملت ها را دچار مخاطره کرده همیشه یکسری انسان های وارسته وجود داشته اند که به آن مرتبه از شعور و اگاهی رسیده اند که جان و مال و زن فرزند را در راه خدا فدا کنند.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۰۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روز گذشته معاون اجرایی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت در سال 500 یادواره در قم برگزار می شود.شاید سوال مطرح شود چه نیازی به این همه یادواره شهدا در طول سال وجود دارد ؟و شاید عده ای هم شبهه وارد کنند.

شاید طولانی ترین و بزرگترین یادواره شهدا که هر سال در سراسر جهان برگزار می شود یادواره شهدای کربلاست اینکه هر سال در ماه های محرم و صفر مراسم های عزاداری برگزار می شود یادواره ای است که فراموش نکنیم اسلام به چه قیمت به دست ما رسیده است.

در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس جوانانی وارد میدان رزم برای مبارزه با طاغوت شدند که در مکتب عاشورا رشد پیدا کردند و این روزها مدافعان حرم نیز همان هایی هستند که خود باعث و بانی برگزار یادواره های شهدا بودند و از همین یادواره ها با شناخت منش و رفتار شهدا  پا در عرصه رزم و شهادت گذاشتند.

رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا فرمودند:گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم.

همچنین در بیاناتی فرمودند:جلسات بزرگداشت، ادامه ی حرکت جهادی و ادامه ی شهادت است. اگر نام شهیدان ما تکرار نمیشد، تجلیل نمیشدند و احترام به آنها و خانواده های آنها در جامعه ی ما به صورت یک فرهنگ درنمی آمد - که خوشبختانه به صورت فرهنگ درآمده - امروز بسیاری از این یادهای ارزشمند و گرانبها فراموش شده بود؛ این ارزشگذاری عظیمی که با حرکت شهادت در یک جامعه به وجود می آید، به فراموشی سپرده شده بود. نباید بگذارید این اتّفاق بعد از این هم بیفتد؛ روزبه روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته یابی و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه ی ما رواج پیدا کند. و اگر این شد، آن وقت مسئله ی شهادت که به معنای مجاهدت تمام عیار در راه خدا است، در جامعه ماندگار خواهد شد. و اگر این شد، برای این جامعه دیگر شکست وجود نخواهد داشت و شکست معنا نخواهد داشت؛ پیش خواهد رفت.

همسر شهید سعید شهروز از شهدای تکاور استان قم که در اسفند سال90 در دفاع از مرزهای غربی کشور به شهادت رسید در خصوص ضرورت برگزاری یادواره های شهدا در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: با برگزاری یادواره های شهدا می توان نسل جوان را بیشتر به شهدا نزدیک کرد زیرا شهید ،شهید است برای هر زمان و مکانی که باشد متعلق به همه است و شهادت مرگی است انتخاب شده.

همسر شهید شهروز بیان داشت: مراسم های که یاد و نام شهدا در آن می درخشد در اذهان ما انسان ها که به روزمرگی عادت کرده ایم خاطرنشان می کند که هر زمان که ظلمی در گوشه ای از جهان آشوب کرده و زندگی آرام ملت ها را دچار مخاطره کرده همیشه یکسری انسان های وارسته وجود داشته اند که به آن مرتبه از شعور و اگاهی رسیده اند که جان و مال و زن فرزند را در راه خدا فدا کنند.
چرا این همه یادواره شهدا برگزار می شود؟
همچنین همسر شهید مدافع حرم سعید سامانلو که بهمن سال94 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: برگزاری یادواره شهید زین الدین، سرداران و6هزار شهید استان قم بعد از گذشت 30نشان می دهد که یاد شهدا همیشه در جامعه زنده است.

وی گفت: مطالعه وصیت نامه و زندگی شهدا وبرگزاری یادواره های شهدا در طول سال خودش مکتب انسان سازی و شهادت طلبی است، خانواده شهدای از انقلاب تا به امروز وقتی می بینند که شهدا و یاد و نام شهدا برای مردم مهم است خوشحال می شوند و باعث آرامش انها می شود.
چرا این همه یادواره شهدا برگزار می شود؟
همسر شهید مدافع حرم محمد سراجی که بهمن سال گذشته در سوریه و در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به شهادت رسید در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: در یادواره هایی که برای شهدا گرفته می شود شهدا و راه و منششان بیشتر شناخته می شود، مردم آگاه تر می شوند و برخی ها هم از نزدیک متوجه می شوند که شهدا به خاطر چه و برای چه کسی به میدان رزم رفته و شهید شدند.
چرا این همه یادواره شهدا برگزار می شود؟
ارسال نظرات