خبرهای داغ:
سخنران نشست سرگروه های روستای قیه باشی کلیبر، گفت: بسيج در تاريخ انقلاب اسلامي نه به عنوان يک نهاد نظامي، بلکه به عنوان يک مکتب فرهنگي و ارزشي شناخته می شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۵۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شجاعی به نحوه و علت تشکیل بسیج در پنجم آذر 1358 اشاره کرد و گفت به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران، توطئه‌های زیادی توسط دشمنان عليه ايران صورت پذیرفت و در چنين شرايطي امام خميني در پنجم آذر 1358، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند و فرمودند: مملکتي که 20 ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون بسیجی داشته باشد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همین بسیجیان و جوانان سلحشور، به اشاره امام(ره) به صورت خودجوش و تحت تشکل‌هاي بسيجي به جبهه‌ها شتافتند و با تقديم خون خود، نهال نوپاي انقلاب اسلامي را آبياري کردند و حماسه‌ها و رشادت‌هاي بي‌سابقه‌اي آفريدند.

شجاعی بسیج را از کلام مقام معظم رهبری چنین معنا کرد: بسيج عبارت است از مجموعه‌اي که در آن پاکترين انسان‌ها، فداکارترين و آماده به کارترين جوانان کشور، در راه اهداف عالي اين ملت و براي کمال رساندن و به خوشبختي رساندن اين کشور جمع شده‌اند.

ارسال نظرات