خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی مظاهری بزرگترین رویدادی است که در ارتباط با نکوداشت مفاخر استان برگزار می‌شود و باید در بهترین شرایط و در بالاترین سطح برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۹۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ،به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان اظهار داشت: مکتب اصفهان در ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی دارد و برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان می‌تواند تبیین کننده این تاثیرات و ظرافت ویژه ادبی اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه 3 رویداد قبل از برگزاری همایش اصلی مقام ادبی اصفهان برگزار می‌شود، بیان کرد: در اواخر دی‌ماه در مراسمی رونمایی از کتاب فروغ ادب که به معرفی مفاخر مکتب ادبی اصفهان می‌پردازد، صورت می گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اردیبهشت ‌ماه سال آینده از 32 اثر مربوط به محققان و پژوهشگران ادبی دانشگاه اصفهان رونمایی می‌شود، تصریح کرد: تقدیر از مفاخر مقام ادبی اصفهان هم در روز بزرگداشت صائب تبریزی برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدوار هستیم که با برگزاری این 3 رویداد مقدماتی بتوانیم همایش اصلی مقام ادبی اصفهان را در نیمه دوم سال آینده برگزار کنیم، به طوری که این مراسم در شأن مکتب اصفهان باشد.

زرگرپور با اشاره به گزارش ارائه شده درباره کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی مظاهری در اواخر آذرماه امسال گفت: برگزاری این کنگره، بزرگترین رویدادی است که در ارتباط با نکوداشت مفاخر استان برگزار می‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره باید در شأن شخصیت بزرگوار ایشان برگزار شود، خاطرنشان کرد: ایشان خود قائل به برگزاری مراسم نکوداشت نیستند و این کنگره در حقیقت تحت عنوان رونمایی از آثار این مرجع عالیقدر برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود پربرکت ایشان در طول 20 سال گذشته در اصفهان بسیار اثر‌گذار بوده است، گفت: برکات وجودی ایشان از ابعاد مختلف مادی و معنوی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در جلساتی که با علمای اعلام و مراجع عظام تقلید قم صورت گرفت، علما تعابیر بسیار بزرگی را در رابطه با شخصیت آیت‌الله مظاهری عنوان کردند که نشان دهنده شأن معنوی ایشان درحوزه علمیه قم است.

وی اظهار داشت: آیت‌‌الله مظاهری اثرگذاری عمیقی را در اصفهان داشتند و باید این نکوداشت در بهترین شرایط و در بالاترین سطح برگزار شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه درباره برگزاری همایش بزرگداشت استاد علی خدادادی طراح فرش و هنرمند برجسته ایرانی که آثار ارزنده از‌جمله قالیچه بوستان با شهرت جهانی از وی به یادگار مانده است، بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها