مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات ولایتمداری را شاخص دیگر بسیج دانست و گفت: حضور به تنهایی در بسیج کافی نیست بلکه این حضور باید همراه با بصیرت افزایی، عمل گرایی، توجه به اصل ولایت مداری است.
کد خبر: ۸۷۸۱۹۴۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام صحرایی در نهضت روشنگری که در سپاه ناحیه محلات برگزار شد با اشاره به هفته بسیج و شاخصه‌های بسیجی گفت: بسیج دارای معیار و مولفه های شاخصی است که خدامحوری،حق گرایی، تکلیف‌گرایی، عقل‌گرایی و ایثار در راه هدف بخشی از این شاخصه‌هاست.

وی تفکر بسیجی را خدامحوری دانست و افزود: تفکر بسیجی در مقابل انسان محوری که غربی‌ها مروج آن هستند، قرار دارد باید تلاش کنیم قانون خدایی حاکمیت داشته باشد، تفکر شیعه حاکمیت را از ان خدا می‌داند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: حضرت امام در تعریفی از بسیج می‌فرمایند: «بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات یقین و حدیث عشق می‌دهد» و اگر ما به آیات سوره ابراهیم نیز مراجعه کنیم می‌توانیم ارتباط میان کلام حضرت امام در خصوص بسیج و آیات قرآن را بیابیم. ما این جمله امام را زیاد شنیده ایم اما زیاد روی آن تامل نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام صحرایی ولایتمداری را شاخص دیگر بسیج دانست و گفت: حضور به تنهایی در بسیج کافی نیست بلکه این حضور باید همراه با بصیرت افزایی، عمل گرایی، توجه به اصل ولایت مداری است.

وی افزود: بسیجی در تمام میدان‌ها و عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته و در وسط میدان قرار دارد.

انقلابی‌گری را شناسنامه اصلی بسیج

رجبی کارشناس مسایل سیاسی سپاه روح‌الله در ادامه با تاکید بر سخنان مقام‌معظم رهبری درخصوص روحیه انقلابی‌گری گفت: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته بر احیا و حفظ روحیه انقلابی تاکیدات مکرری داشته‌اند.

وی افزود: انقلابی‌گری را شناسنامه اصلی بسیج دانست و افزود: بسیج عامل صلابت و اقتدار ایران اسلامی و نیروی پر تلاش در راستای حفاظت و پاسداری از آرمان ها واهداف والای انقلاب است.

کارشناس مسایل سیاسی سپاه روح‌الله تصریح کرد: بسیج تنها مرکز سازماندهی نیروهای انقلابی است، نیروهایی که قبل از انقلاب برای مبارزه با ظلم انقلاب کردند بعد از انقلاب با همان روحیه سازماندهی شدند.

رجبی تصریح کرد: هستند افرادی که در بسیج ثبت نام نکرده‌اند ولی تفکر و روحیه بسیج را دارند و این مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات