اختصاص 5 درصد عوارض شهرداریها به فعالیت های آموزش وپرورش

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : 5 درصد درآمد عوارض شهرداریهای استان به فعالیت های آموزشی وپرورشی اختصاص می یابد.
کد خبر: ۸۷۸۱۹۴۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

استاندار در هشتمین نشست شورای آموزش وپرورش استان با اعلام این خبرگفت:این عوارض شامل صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمینها و نوسازی است که براساس قانون از طریق شهرداریها باید به فعالیتهای آموزشی وپرورشی اختصاص یابد.
موسی خادمی افزود: تحقق این اعتبار از سوی مدیرکل دفتر امور شهری انجام وگزارش آن در شورای آموزش وپرورش ارائه می شود.
وی تجلیل شهرداری ها از نخبگان و مدال آوران دانش آموز را عامل ترغیب آنان عنوان کرد وگفت: این کار موجب ایجاد انگیزه، تشویق این دانش آموزان و کمک به توسعه استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: درآمدهای اختصاصی در حوزه آموزش وپرورش در سال گذشته 37 میلیارد ریال است که در بخشهای آموزشی، پرورشی، رفاهی و هنرستانها هزینه می شود.
هادی زارع پور افزود: در حوزه متوسطه 150 دانش آموز و فرهنگی در رشته های الگوی تدریس وجشنواره های علمی رتبه دو رقمی کسب کرده اند که در همایشی در نیمه دوم آذر با حضور مسئولان  وزارت آموزش وپرورش در تهران برگزار میشود از آنان تجلیل می شود.
وی گفت:در سه سال گذشته میانگین نمرات دانش آموزان سال سوم متوسطه به میزان 1و13 صدم افزایش و استان از رتبه آخر به رتبه 24کشور صعود کرده است.
در این نشست ساخت جاده دسترسی به مرکز تحقیقات از سوی شهرداری و دیوار کشی و نصب خطوط تلفن و اینترنت از سوی نوسازی مدارس وبررسی وضعیت تملک اردوگاه دانش آموزی تصویب شد.

ارسال نظرات