فراخوان چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران در زنجان

فراخوان چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران در زنجان منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۰۴۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران ديماه سالجاري در دانشگاه زنجان برگزار مي شود.

كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران در هشت محور "حوزه‌های فرهنگی ـ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی"، "منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی"، "سازه در تاریخ معماری و شهرسازی"، "باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی"، "میراث معماری و شهرسازی مدرن"، "میراث آب و کشاورزی"، "میراث فرهنگی ناملموس" و "راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته" برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال مقالات به دبيرخانه چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران - زنجان تا 15ام آذرماه سال جاريست و اين كنگره روز هشتم ديماه سالجاري در دانشگاه زنجان برپا خواهد شد.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين خصوص گفت: اين كنگره استاني در امتداد چهارمين كنگره ملي تاريخ معماري و شهرسازي ايران است كه با محوريت استان ها برگزار مي شود.

مهرداد عسگريان با اشاره به جايگاه ويژه زنجان در تاريخ معماري و شهرسازي ايران افزود: زنجان به لحاظ وجود آثار غني تاريخي چون مجموعه ميراث جهاني گنبد سلطانيه و بافت و بناهاي تاريخي در سطح استان، جايگاه ويژه اي در تاريخ معماري و شهرسازي ايران اسلامي دارد.

وي هدف از برگزاري اين كنگره را معرفي ارزش هاي فرهنگي و تاريخي استان دانست كه در نهايت منجر به حفاظت از آنها مي شود.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي استان زنجان، برگزاري اين كنگره را فرصت خوبي براي استان ها دانست تا در آن به آثار تاريخي اشان بپردازند.

عسگريان ادامه داد: با توجه به اينكه اين كنگره سه دوره در سطح ملي برگزار شده، آثار ارزنده اي از خود به جاي گذاشته است و از جمله نتايج آن مي توان به توليدات فرهنگي اشاره كرد كه به عنوان مرجع مورد استفاده است.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي استان زنجان در خصوص دستگاه هاي برگزار كننده اين كنگره اظهارداشت: چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران -زنجان به رياست مديركل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با مشاركت استانداري زنجان، دانشگاه زنجان، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، اداره كل راه و شهرسازي استان، شهرداري زنجان، سازمان نظام مهندسي و ساختمان استان و دانشگاه آزاد اسلامي زنجان برگزار مي شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار