یکی از مشکلات عمده این محصول در شهرستان طارم عدم وجود ارقام اصلاح شده مناسب برای شرایط این شهرستان می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۲۰۵۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: عملیات کاشت محصول باقلا در شهرستان طارم آغاز شده است در سال زراعی۹۶-۹۵ پیش بینی می گردد که این محصول حدود ۱۵۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم را به خود اختصاص دهد.

علیرضا عماری افزود: تعداد ۱۳۴۰ نفر بهره بردار مشغول کشت و کار محصول باقلا هستند پیش بینی می شود که از این سطح حدود ۴۶۵۰ تن محصول باقلا خشک برداشت گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول باقلا از خانواده بقولات می باشد و قابلیت تثبیت ازت در خاک را دارد یک محصول ارزشمند در تناوب با سایر محصولات به حساب می آید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این محصول در شهرستان طارم به صورت خشک و به میزان جزئی به صورت سبز برداشت می گردد ، تصریح کرد: برداشت باقلا به صورت سبز در اردیبهشت و برداشت خشک در اواخرخرداد و اوایل تیر ماه صورت می گیرد.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص کشت این محصول اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، بازدید های کارشناسی، تأمین نهاده و تنظیم بازار از جمله این اقدامات می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: یکی از مشکلات عمده باقلا کاران در شهرستان طارم عدم وجود ارقام اصلاح شده مناسب برای شرایط این شهرستان می باشد که این مدیریت در سال جاری با هماهنگی مدیریت محترم زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اقدام به اجرای طرح مقایسه ارقام باقلا با رقم محلی مورد کشت در منطقه نموده است.

گفتنی است محصول تولیدی علاوه بر مصرف در داخل شهرستان به شهرستان های دیگر استان و سایر مناطق از جمله قزوین ، تهران، گیلان و آذربایجان غربی و شرقی صادر می گردد.

ارسال نظرات