خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کوچک هستیم، اما اگر طرح بزرگی هم وجود داشته باشد، در صورت لزوم آماده ارائه تسهیلات بیشتر به آن طرح هستیم.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۶۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسین فرهادی عصر امروز در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی که در مجتمع شهید سعیدی برگزار شد، با اشاره به نقش بسیج در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیج را تشکیل داد و در دوران جنگ تحمیلی، بسیجیان جبهه‌ها را پر کردند و تشکیل آن موفقیت‌های چشم گیری را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی را داشته است، در جنگ تحمیلی کشورمان تحریم بود و کشورهای دیگر حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند، اکنون هم کشورمان درگیر جنگ اقتصادی است و دشمنان از ابعاد مختلف ایران را تحریم کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: مشکلات فراوانی در حوزه تولید وجود دارد و قوانین دست و پاگیری در کشور وضع شده است که جلوی تولید را می‌گیرد، در بحث صدور مجوز برای تولیدکنندگان در استان قم سختگیرانه برخورد می‌شود.

فرهادی با اشاره به سخت بودن دریافت مجوز تولید در استان قم گفت: براساس مرکز آمار استان در زمینه سهولت دریافت مجوز در سطح کشور رتبه 27 دارد و جزو آخرین استان‌ها در این زمینه به شمار می‌رود، این مساله نشان از سخت گیری دستگاه‌های استان برای صدور مجوز برای تولید دارد.

وی ادامه داد: دشمن وقتی می‌گوید که تحریم‌های فلج کننده را علیه ایران وضع کرده است، برای این مساله برنامه‌ها دارد، دشمنان کارگروه‌هایی را در زمینه موضوعات مختلف تشکیل دادند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: باید به امکانات درونی خودمان توجه کنیم و براساس داشته‌های خودمان برنامه ریزی کنیم، می‌دانیم که مشکلات زیادی پیش روی تولیدکنندگان وجود دارد و هر کس که بخواهد تولیدی را انجام بدهد، گرفتار مشکلات زیادی خواهد شد، سعی می‌کنیم که در بسیج برخی از مشکلات را حل کنیم.

فرهادی با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری از دستگاه‌های دولتی در عرصه اقتصاد گفت: باید تولیدکنندگان برای رفع مشکلات خود از دولت مطالبه گری داشته باشند تا دولت به خواسته‌های به حق تولیدکنندگان تن بدهد، دولت قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در سطح کلان و استان تشکیل داده است، جلسات این قرارگاه به صورت هفتگی در استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است که شرکتی در سطح استان قم تشکیل شود تا برای فروش کالاهای تولیدکنندگان بازاریابی کند، بسیج همچنین برای اصلاح نژاد دام‌ها هم برنامه دارد و به دنبال ایجاد بازارچه‌های دائمی در سطح استان هستیم که در حال رایزنی در خصوص تعیین مکان برای آن هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: با ایجاد بازارچه‌های دائمی به دنبال این هستیم که تولیدکنندگان به صورت مستقیم کالاهای خود را سطح شهر قم عرضه کنند و با حذف دلالان مشکل بازار فروش تولیدکنندگان هم حل شود، همچنین در بسیج آماده کمک مشاوره‌ای برای افراد در بخش تولید هستیم.

فرهادی با اشاره به ضرورت تسهیل روند صدور مجوز تولید در استان قم گفت: از مدیران استان درخواست می‌کنم که روند صدور مجوز برای واحدهای تولیدی را تسهیل کنند، بسیج خواسته‌های تولیدکنندگان و مطالبات عمومی آن‌ها را به صورت مستمر در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که بحث از جنگ اقتصادی می‌کنیم، به این معنی است که عده ای باید در این راه جان فشانی کنند، رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی دارند، اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی این بحث را چندان جدی نگرفتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: در زمینه ایجاد جایگاه مناسب دام مصوبه‌ای را گرفتیم تا به افراد در این خصوص هم تسهیلاتی را ارائه بدهیم، همچنین در زمینه صنایع دستی همچون ایجاد تابلو فرش هیچ مشکلی در ارائه تسهیلات وجود ندارد.

فرهادی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نمی‌توانیم که از نام بسیج برای فروش محصولات استفاده کنیم، در اقتصاد مقاومتی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کوچک هستیم، اما اگر طرح بزرگی هم وجود داشته باشد، در صورت لزوم آماده ارائه تسهیلات بیشتر به آن طرح هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها