خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه قم؛

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در قم برگزار شد

از تعدادی از فعالان اقتصاد مقاومتی برگزیده استان قم در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۶۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی عصر امروز در مجتمع شهید سعیدی برگزار شد.

سید حسین فرهادی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم در این همایش با اشاره به ضرورت تسهیل روند صدور مجوز تولید در استان قم گفت: از مدیران استان درخواست می‌کنم که روند صدور مجوز برای واحدهای تولیدی را تسهیل کنند، بسیج خواسته‌های تولیدکنندگان و مطالبات عمومی آن‌ها را به صورت مستمر در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که بحث از جنگ اقتصادی می‌کنیم، به این معنی است که عده ای باید در این راه جان فشانی کنند، رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی دارند، اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی این بحث را چندان جدی نگرفتند.

فرهادی افزود: به هیچ عنوان نمی‌توانیم که از نام بسیج برای فروش محصولات استفاده کنیم، در اقتصاد مقاومتی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کوچک هستیم، اما اگر طرح بزرگی هم وجود باشد، در صورت لزوم آماده ارائه تسهیلات بیشتر به آن طرح هم هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: با ایجاد بازارچه‌های دائمی به دنبال این هستیم که تولیدکنندگان به صورت مستقیم کالاهای خود را سطح شهر قم عرضه کنند و با حذف دلالان مشکل بازار فروش تولیدکنندگان هم حل شود، همچنین در بسیج آماده کمک مشاوره‌ای برای افراد در بخش تولید هستیم.

تولیدکنندگان در این همایش مشکلات خود را در خصوص عدم همکاری دستگاه‌های دولتی استان، زیادبودن سود بانکی، وثیقه تسهیلات و بازار فروش را مطرح کردند.

بهروز درخشان رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم در این همایش در خصوص ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان گفت: این بانک تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌کند، ارائه این تسهیلات هیچ سودی برای بانک مهر اقتصاد ندارد و این بانک برای این تسهیلات یارانه هم پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: سعی کردیم که در زمینه وثیقه تسهیلات و تاخیر در پرداخت اقساط با تولیدکنندگان همراهی کنیم، اما به هر حال باید پول به بانک بازگردانده شود.

در پخش پایانی همایش از تعدادی از فعالان اقتصاد مقاومتی برگزیده استان قم در عرصه‌های گلخانه، صنایع تبدیلی، شیلات، دامداری، قارچ، دامداری و طیور با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار