خبرهای داغ:
بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم به مناسبت هفته بسیج:

حماسه مدافعان حرم جلوه ای از بسیج و تفکر بسیجی است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه ای به مناسبت هفته بسیج اعلام کرد: حماسه رزم و شهادت مدافعان حرم اهل بیت(ع)، جلوه و انعکاسی از تفکر و منش بسیجی است.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۷۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
حماسه مدافعان حرم جلوه ای از بسیج و تفکر بسیجی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به مناسبت هفته بسیج آمده است: حقیقت تفکر و شان بسیج و اهمیت آن بارها در کلام ناب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری با عناوینی چون "شجره طیبه"، "مدرسه عشق"، "لشکر مخلص خدا"، "نیروی کارآمد در همه میدانها"، "مظهر ایمان عاشقانه"، "عامل پیشرفت در کشور"، " بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه" و "بسیجی یعنی علی(ع) که همه وجودش وقف اسلام بود"، "کارت عضویت بسیجی سند شهادتش است"، و خلاصه مردان و زنانی که در معرکه قلوبشان، آرامش برگرفته از ایمان به آرمان ها حکومت دارد، به زیبایی تمام بیان شده است؛ ضمن آنکه شمول منش و تفکر بسیجی در آحاد ملت بزرگوار صرفا به قرار گرفتن در ساختار خاصی نبوده و در سایه دلسوزی، احساس مسئولیت و ایمان و تلاش و مجاهدت و خدمت رسانی خالصانه تا رسیدن جامعه اسلامی به قله های عزت و سرافرازی، محقق میشود.

این بیانیه با اشاره به اهمیت بسیج عنوان کرده است: تفکر بسیج اکسیر حیات بخش و سپر مستحکمی برای جامعه در برابر تلاطمات و تهدیدات داخلی و خارجی است و از همان آغاز تشکیل، منشاء خیرات و برکات فراوانی برای جامعه و نظام اسلامی بوده است.

بیانیه اداره کل حفظ آثار قم سابقه تشکیل بسیج را مورد توجه قرار داده و افزوده است: ابتکار تشکیل نیروی مردمی بسیج توسط حضرت امام(ره) موضوعی نبود که از سوی ایشان به صورت خلق الساعه در پنجم آذرماه 58 مطرح گردد، بلکه بسیج، نشانگر سابقه دیرینه اندیشه اسلامی، انقلابی، سیاسی و استراتژیک امام راحل(ره) بود که با بسیج جمعی از علما و مبارزان اصلی در آغاز نهضت در سال 42 شکل گرفت و نوید بخش پیروزی انقلاب با پتانسیل همین نیروی عظیم مردمی در بهمن سال 57 شد.

بیانیه ادامه یافته است: حضرت امام(ره) در سال 51 در نجف اشرف در پاسخ به سوال یکی از مبارزان که بعد از پیروزی انقلاب برای اداره کشور به نیروهای رژیم اکتفا میکنید و یا نیروهای جدیدی را ایجاد خواهید کرد؟ فرمودند: "من اشتباه گذشتگان را مرتکب نمیشوم و به حول و قوه الهی برای حفظ نظام، سرزمین و ملت شریف ایران، بسیج را تشکیل خواهم داد" و نهایتا این تفکر الهی امام در 12 بهمن سال 57 در پاسخ به درخواست یکی از گروه ها که آمادگی داریم نیروی تربیت شده در اختیار شما قرار دهیم، با جمله معروف "من نیازی به نیروهای مارکدار ندارم، همه جوانان این کشور سربازان امام زمان(عج) هستند و من در اندیشه تشکیل بسیج هستم " تثبیت گشت.

بیانیه حاکی است: در واقع مدیریت الهی و بی نظیر حضرت امام(ره)، در تشکیل بسیج متجلی شد و نمونه بارز آن را علاوه بر دوران پیروزی انقلاب و پس از آن، در دفاع مقدس از نقش آفرینی بی نظیر بسیج مردمی با شناسایی، جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و قشرها سطوح جامعه گرفته تا رشادت سرداران و امیران و نام آورانی با خصلت بسیجی همچون شهیدان زین الدین، صیاد شیرازی و فهمیده و ....به وفور دید.

بیانیه مزبور با بیان اینکه آنجا که نظام اسلامی نیاز به جانفشانی دارد، تفکر بسیج در صف مقدم است، عنوان کرده است: آنجا که جامعه نیازمند سازندگی علمی و اقتصادی و فرهنگی و امر به معروف و مبارزه با جلوه های رخنه و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم است، بسیج در قالب حلقه های صالحین و سازندگی و گردان های عملیاتی و... گوش جان به رهنمود و اوامر رهبر و مقتدای خویش سپرده و حرف اول را میزند لذا همین تفکر است که میتواند الگویی برای تمام ملتهای مسلمان و مظلوم عالم قرار بگیرد.

در فراز دیگری از بیانیه اداره کل حفظ آثار قم راجع به بسیج چنین آمده است: الگوی عینی و فناناپذیر تفکر بسیج، رشادتها و جانفشانی های جوانان برومندی است که روشنی در دلشان می بارد، آنان در دوران پرافتخار دفاع مقدس در برابر همه دشمنیها و کینه توزیها ایستادند و با تقدیم جان خود و یا تحمل رنج و درد جراحت و اسارت، ثابت کردند که با الهام از مکتب سرخ حسینی(ع) هرگز در برابر استکبار جهانی و زیاده خواهان سر تسلیم فرود نیاورده و استقامت تا رسیدن به صبح ظهور را نصب العین خود خواهند ساخت؛ امروز، هر چه به الگوی دفاع مقدس و تفکر و فرهنگ بسیجی نزدیکتر شویم، قطعا در مدیریت جامعه و عبور از بحرانها، مشکلات و تحریمها و نیل به قله های پیشرفت موفقتر خواهیم بود.

بخش پایانی بیانیه با اشاره به حماسه شهدای مدافع حرم حاکی است: سی و هفتمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، امسال اما حال و هوایی دیگر دارد؛ جامعه به شمیم روحنواز رایحه شهدای مدافع حرم که با حضور داوطلبانه و بسیجی خود در دفاع از حرم های اهل بیت(ع)، فلسفه جهانشمول بودن تفکر بسیج را در بین آزادیخواهان جهان به منصه ظهور رساندند، معطر است و حماسه مقاومت و بیداری و مبارزه گروه هایی چون حزب الله، حشدالشعبی و .. در کشورهای مسلمان، بسط و گسترش فرهنگ بسیجی و ولایی را در سرتاسر جهان و زمینه سازی برای عصر ظهور بشارت می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار