خبرهای داغ:
یادواره شهدای آبروی محله حوزه شهدای روستای نوریاب پاوه با حضور بسیجیان در این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۲۹۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه، یادواره شهدای حوزه شهدای روستای نوریاب پاوه با حضور بسیجیان در این روستا برگزار شد.

 

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه پاوه در این مراسم ضمن خیر مقدم به بسیجیان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: آنهایی كه در راه خدا كشته مي شوند، نمرده اند، بلكه نزد پروردگار خود زنده اند.

 

سلطان قلی راه شهیدان را راه صراط مستقیم عنوان کرد و افزود: شهدا كساني هستند كه علاوه بر دنيا، آخرت را نيز در معادلات خود داخل مي كنند و اجر و پاداش اخروی را بر دنیوی ترجیح می دهند.

 

وی با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی گفت: اقتدار رزمندگان و از خودگذشتگی های شهدا باعث شد که در طول هشت سال دفاع مقدس حتی ما یک وجب از خاک این مملکت را با یک میلیون و 640 هزار متر مربع، به دست دشمن نداده ایم.

 

وی گفت: از حدود 300 سال پیش تا به الان، این مملکت 57 جنگ و درگیری را تجربه کرده است که تنها در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود حتی یک وجب از این خاک مملکت ، در درست دشمنان قرار نگرفت بلکه در بقیه جنگها بیش از سه میلیون متر مربع را که آن زمان وسعت ایران از شرق تا چچن و از غرب، کشور عراق را نیز شامل می شد، بدست دشمنان افتاد.

 

وی تصریح کرد: دفاع رزمندگان و شهدا در دوران جنگ تحمیلی برای این کشور سند افتخاری برای این ملت است که در تاریخ همیشه می درخشد.

 

وی در پایان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار مردم این شهرستان نیز گفت: حماسه 26 مرداد 58 پاوه ثمره ايستادگي مثال‌زدني دلاور‌مردان و شير‌زنان ديار اورامانات و تلاش شجاعانه شهيد چمران و همرزمانش بود كه در برابر دشمنان ایستادند.

 

فرمانده حوزه شهدای نوریاب نیز در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، از حضور مهمانان و بسیجیان در مراسم تقدیر و تشکر کرد.

 


ارسال نظرات