با حضور شعرای آیینی تشیع، تسنن و دانشجو در تربت جام؛
همزمان با دهه آخر صفر شعرای تشیع و تسنن و دانشجو با شعرخوانی در محفل «شب شعر عاشورایی» در سالن آمفی تئاتر مجمتع فرهنگی ولایت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تربت جام به روایت عاشقی پرداختند.
کد خبر: ۸۷۸۲۳۴۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار بسيج از خراسان رضوي، همزمان با دهه آخر صفر شعرای تشیع و تسنن و دانشجو با شعرخوانی در محفل «شب شعر عاشورایی» در سالن آمفی تئاتر مجمتع فرهنگی ولایت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تربت جام به روایت عاشقی پرداختند.

در حاشیه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با تسليت ايام سوگواري دهه آخر صفر و گرامیداشت هفته بسیج در ارتباط با اهميت اشعارآئيني و مذهبی اظهار داشت: یکی از ابزار قوی و موثر در نشر، گسترش و حفظ فرهنگ حسینی زبان شعر و هنر فاخر است.

نعمت الله فیاض تصريح کرد: شاعران آیینی، متعهد و بابصیرت با ارائه مفاهیم ارزشی در شعر پاک و ناب، نقش انکار ناپذیری در تحریک عواطف انسانی و ارتقای سطح فرهنگی جوامع بشری دارند.

مسئول بسیج هنرمندان تربت جام با قدردانی از ایثارگری‌ها و نقش بی‌نظیر بسیج در دفاع مقدس به تأثیر‌گذاری هنر بر اجتماع و نقش هنرمندان متعهد و بسیجی اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مسئولین در عرصه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از تولیدات ارزشی،انقلابی و دینی است.

 فیاض افزود: تعداد 20 اثر از شاعران دانشجو و آزاد به دبيرخانه «شب شعر عاشورایی» با محوریت؛ بسیج، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب ارسال شد که پس از داوري تعداد 10 اثر برتر براي قرائت در این محفل آیینی و مذهبی انتخاب گرديد و در پایان از آثار برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

درخور ذکر است؛این مراسم با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،بسیج هنرمندان،دانشکده علوم پزشکی ودفتر بسیج دانشجویی به مناسبت هفه بسیج برگزارشد.

گفتنی است؛ در محفل معنوي و ادبی «شب شعر عاشورایی» چند تن از شاعران تشیع و تسنن و دانشجو آخرین دل سروده های خود را با مضامین عالی در فضایی آکنده به عطر حسینی، با روایت عشق، شور و فرهنگ حسینی تقدیم همراهان عاشورایی کردند که با تشویق و تحسین ادب دوستان مواجه شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها