نمابنده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان
نمابنده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان در دیدار با اساتید بسیجی به منظور گرامی داشت هفته بسیج گفت:اساتید بسیجی رسالت مهم وسنگینی بردوش دارند که باید در جامعه امروز تفکر وفرهنگ بسیجی رابیش از هرزمان دیگر در سطح مراکز آموزشی توسعه وترویج دهند
کد خبر: ۸۷۸۲۴۲۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ،آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاهها ومراکز آموزش عالی استان با تبریک گرامی داشت هفته بسیج وگرامی داشت یاد وخاطره  شهید مدافع حرم محسن خزاعی گفت:تردیدی نیست که روزهای نخست تشکیل بسیج در 5آذر ماه سال 1358دورنمای تعریف شده ای از این تفکر را نمی شد ارائه داد،چشم تیز بین امام خمینی (ره) ونگاه به آینده این نهاد مبارک را سازماندهی کرد.
وی با اشاره به این مطلب که باور عام جامعه این بود که به لطف الهی انقلاب اسلامی از گذرگاههای باریک وپیچ های خطرناک عبور کرده،وبه پیروزی رسیده ،افزود:زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید کشور به شادمانی برخواست جشن 22 بهمن را برپا کرد  که امام به فکر نهادهای مقاوم سازی نظام  مثل سپاه بر آمد.
وی بیان کرد:شاید برای خیلی از افراد جامعه این نام برای مردم جامعه قابل هضم نبود که امام امت این نهاد مردمی را تحت عنوان بسیج شکل داد.
انماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:امام خمینی (ره)تعابیر بی نظیری برای بسیج چونبسیج شجره طیبه،بسیج مکتب شهیدان گمنام روحیه بسیج فتح الفتوح در مقایسه با دیگر سازمانها ونهادها مطرح کرد.
وی با اشاره به این مطلب که هرچه زمان می گذردزمان به ما نشان میدهد که این اندیشه وتفکر خیلی ضروری است ونیازجدی به این مهم دارم بیان کرد:  در کشور ما این تفکر به مقدار ظرفیت کشور گسترش پیدا کرد یعنی بسیج اساتید به برکت اندیشه استاد قهرمان که به تعبیر امام واژه  سردار برای او به کار گرفته شدشهید چمران، بسیج دانشجویی بسیج فرهنگیان بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان، بسیج کارگری، بسیج جامع پزشکی ،و...که  اگر به دقت نگاه کنیم باید امروز احساس ما به نیازمندی بسیج نسبت به سال قبل و10 و20 سال گذشته بیشتر شده باشد.
امام جمعه شهرستان زاهدان با تاکید بر این مطلب که هرچه به  جلوتر می رویم توطئه ها پیچیده تر می شود،دشمنی ها سنگین تر می شود،کارشکنی ها جدی تر می شود،شگرد دشمنان فنی وعلمی تر می شود اظهارداشت: چندسال قبل ما در جامعه مان شگرد ارتجاع وخطر نفوذ را مثل امروز نداشتیم خطر گسست را بین نسل موجود وانقلاب نداشتیم هرچه جلوتر می رویم می بینیم دشمن فعالیت خود را گسترده تر وپیچیده تر وعالمانه تر می کند .
وی با اشاره به این نکته که زمانی بود که دشمن دشمنیش با ما در قالب جنگ سخت نیابتی بود اذعان داشت : در این جنگ هشت سال همه دشمن را می شناختند وبا شگرد دشمن آشنا بودند ،سنگر دشمن را می دانستند، ونحوی مقابله با دشمن را تمرین می کردند در جنگ سخت نیابتی دشمن هر چه توانست امکانات را به کار گرفت در آن واحد 16 کشور نیرو در عراق داشتند سرباز می فرستادند کمک انسانی می کردند علاوه بر کمک نفتی ودلاری علاوه بر اینکه میگه روس با میراژغرب هر دو در اختیار دشمن بودنداما جنگ نیابتی وجنگ سخت را دشمن باخت .
آیت الله سلیمانی گفت :دشمن بعداز جنگ سخت به به دنبال جنگ نیمه سخت رفته وآشوب های محلی را که هزینه سنگیندر برداشت آغاز کرد وبعد از آشوب های محلی به آشوبهای منطقه ای رو آوردند آشوب یمن، آشوب افغانستان،آشوب عراق،آشوب سوریه  اینا همه در حوزه جنگ نیمه سخت دشمن علیه ملت ما  رخ داد.
وی تصریح کرد:دشمن به این جنگ ها  بسنده نکرد تحریم را بر کشور ما تحمیل کردنه در روزهای میانی ونه در روز های پایانی بلکه روزهای اول سعی کرد بر شدت آن بیفزاید که حتی داروراهم تحریم کرد، لوازم یدکی هم شود تحریم دانشگاهها هم در لیست تحریم قرار گرفته بود.
سلیمانی بیان کرد :بسیجیان و اساتید اعلام کردند که اگر دانشگاهها رادر  لیست تحریم قرار دهید ما هرگز مقالات علمی خود را به آ ی  اس آ وژورنالهای دنیایی ارسال نمی کنیم ما تحریم می کنیم که اسم دانشگاهها  را به ظاهر از لیست تحریم برداشتند.
امام جمعه معزز زاهدان افزود:دشمن با اینکه شگرد نو وجدید را پیش گرفت وآن تعامل در قالب برجام  ولی با سیاست نفوذبود ادامه داد: برجام یک در حوزه فناوری هسته ای وبرجام دو در حوزه تفتیش ونظارت وورود به فناوری داخل وکنترل ومهار وتعطیل مراکز مربوط به فناوری هسته ای بود که انجام داد.
وی بیان کرد:در واقع از راه تعامل سیاست مهار سیاست نفوذ ودقیقا در سیاست نفوذ در ارکان نظام برای پیاده کردن نقشه های شوم خودشان ورود پیدا کردن تلاش سنگین برای تصرف در ذهن باور سیاستمداران کشور ما وحتی در ذهن مردم جامعه ما ورود پیدا کردند که مهمترین اهداف مقدماتی دشمن در این زمینه جهت دادهی وجهت یابی شده است  واسرار رهبری معظم انقلاب برای شناخت راه های نفوذ مسدود کردن این راه ها بود.
  وی اظهار داشت:در فاز تعامل با نفوذ عواملشان که دولتهای مرتجع منطقه هستند به کمک اربابان شتافتند دانشهای فرا روی انقلاب را در دستور کار خود قرار داده اند مسئله قطع رابطه حتی در حوزه دین حتی در مسیر اعتقادات جامعه اسلامی حتی در زمینه حق مسلم هر فردی از افراد مسلمان کعبه ومدینه  سرمایه های عموم مسلمانان است فاصله ایجاد کنند

ارسال نظرات