به همت بسیج هنرمندان کردستان و با حضور استاد غلامرضا راهپیما

اولین نشست تخصصی خوشنوسی در مسیر توسعه خط و کتابت برگزار شد

اولین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی خوشنوسی در مسیر توسعه خط و کتابت در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پیش از ظهر امروز اولین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی خوشنوسی در مسیر توسعه خط و کتابت به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
 
علی عباس داودنیا مسئول بسیج هنرمندان کردستان در این همایش ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار داشت: هنر موجب انتقال پیام و اسلام ناب محمدی به افراد جامعه می شود.
 
وی از هنرمندان شهرستان خواست که بسیجی گونه و با تأسی از استاد شهید مرتضی مطهری، همچون ایشان در نشر فرهنگ و هنر اصیل اسلام ناب محمدی قدم بردارند و بتوانند راه این استاد شهید را به خوبی بپیمایند. 
 
وی گفت :سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، با استفاده از ظرفیت 8 انجمن سازماندهی شده در کردستان، اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف هنری در کردستان انجام شده است.
 
 
استاد غلامرضا راهپیما، پژوهشگر و از خوشنویسان پرکار ایرانی در این نشست تخصصی ضمن تبریک هفته بسیج تقارن آن را با هفته کتاب مبارک برشمرد و گفت: همه هنرمندان در حوزه تمدن و فرهنگ مسئولیت دارند و ابدیت و جاودانگی هنر بسته به ذات پاک و حقیقت گونه بشر دارد.
 
وی گفت: هنر یک زبان همگانی و بین المللی است که نیازی به گذرنامه برای عبور ندارد.
 
وی افزود: هنر باید بتواند زمینه گفتگوی بیت اقوام ملل و تمدن ها را فراهم کند و زمینه ساز فرهنگ هر ملتی باشد.
 
وی در ادامه درباره خط صحبت کرد و افزود: اختراع خط بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ ذهن آدمی است و تداوم و تکامل فرهنگ و تمدن برپایه ان استوار است.
 
استاد راهپیما بیان داشت: خوشنویسی آن هنر ظریف و دقیقی است که از یکسو هم قدم با ذوق و عشق و از سوی دیگر هم نشین با خرد و اندیشه آدمی است.
 
وی ادامه داد: هنر وسیله تزیین زندگی نیست بلکه جزیی از زندگی همه انسانهاست و لذا یک کارکرد اقتصادی دارد و باید بین اقتصاد و هنر یک هم افزایی صورت گیرد و هنرمندان و اصحاب هنر خودشان بتوانند در این هم افزایی معیشت و رفاه خود را تامین و آثار بهتری خلق کنند.
 
غلامرضا راهپیما، پژوهشگر و از خوشنویسان پرکار ایرانی است. در سال‌های 1392 و 1393 دو کتاب پژوهشی با عنوان‌های «از الفبا تا هنر: شناخت انواع خطوط از آغاز تاکنون و قالب‌های خوشنویسی» و «خوشنویسی و کتاب‌آرایی در ایران» منتشر شد. کتاب «از الفبا تا هنر» به معرفی انواع خطوط اسلامی و ایرانی، به همراه مثال‌های تصویری بسیار اختصاص دارد. 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار