در گرامیداشت هفته بسیج یادواره خانگی(خانه های آسمانی) به همت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در منزل شهید مجید یونسیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۷۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته بسیج، یادواره خانگی(خانه های آسمانی) به همت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در منزل شهید دانش آموز مجید یونسیان برگزار شد.

در این مراسم که فرمانده و شورای بسیج دانش آموزی حوزه ایمان و تعدادی از فرماندهان واحدهای پیشگام حضور داشتند، مراسم با قرائت قرآن و بخشی از زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه حسین قزوینی همرزم و دوست شهید به بیان خاطراتی از این شهید نوجوان پرداخت.

وی در سخنان خود با اشاره به عشق و علاقه این شهید به انقلاب اسلامی اظهار کرد: این شهید انقلاب اسلامی را مانند ناموس خود دوست داشت و عشق و علاقه به نظام و ولایت داشت و با سن کنم خود همیشه علاقه داشت در برنامه ها مختلف شرکت کند و با حضور خود از انقلاب اسلامی دفاع کند.

قزوینی خاطر نشان کرد: این شهید برای رفتن به جبهه بسیار علاقمند بود و دیگران را نیز تشویق به حضور در جبهه می نمود و تمام تلاش خود را در این مسیر معطوف کرده بود و با سن و قد کوتاهش توانست با دستکاری شناسنامه و رضایت والدین به جبهه بیاید.

وی با بیان اینکه شهید قدرت جذب بالایی داشت گفت: این شهید بسیار شیرین سخن می گفت و با سخنان خود افراد را مجذوب خود می کرد و با این رفتار و برخورد بسیاری را همراه خود کرد تا در جبهه حاضر شوند.

مادر شهید یونسیان نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از شهید گفت: این شهید از اول انتخاب شده بود و من خواب دیدیم که به من گفتند این شهید آینده روشن و درخشانی دارد و از آن روز من منتظر این آینده روشن بودم تا جنگ شروع شد و گفت می خواهم جبهه بروم.

وی افزود: شهید بسیار جذاب و شیرین بود و برای اینکه جبهه برود گفت حتی اجازه شما هم شرط نیست و چون شناسنامه اش را دست کاری کرد گفتم از نظر شرعی درست نیست که در جوا گفت امام فرمان داده همه جبهه بروند.

مادر شهید یونسیان تصریح کرد: پدر شهید اجازه رفتن مجید را به جبهه نمی داد اما او با پدرش صحبت کرد و او را قانع کرد که حتی پدرش هم باید به جبهه برود که پدرش نیز اینکار را کرد و جبهه رفت.

وی با بیان اینکه شهید دو مرحله به جبهه ها شتافت گفت: در مرحله اول کردستان رفت و در مرحله دوم عملیات محرم اعزام شد که در این مرحله قرار نبود برود اما اعزام شد و من همان زمان که به جبهه رفت دلم خبر کرد که مجید شهید می شود.

مادر شهید مجید با اشاره به خواب دیدن شهید در شب شهادتش بیان کرد: در شب شهادت مجید او را خواب دیدم که به آسمان صعود کرد و فقط گفت مادر و رفت و من دانستم او شهید شده است چرا که او عاشق شهادت بود و همیشه از من می خواست دعا کنم که او شهید شود و به آرزویش برسد.

در این دیدار سرهنگ پاسدار جمال الدین غنایی در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این برنامه با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت هفته بسیج و شهدای بسیج برگزار شده است.

وی افزود: ما هرچه داریم مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم و این برنامه ها در جهت تعمیق بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به خصوص نسل جوان ماست که رهبر تاکید دارند جوانان این دوران اگر از دوران دفاع مقدس بیشتر نباشند کمتر نیستند و این را امروز با حضور در جبهه سوریه به اثبات رسانده اند.

در پایان این دیدار تمثال شهید به خانواده ایشان اهدا شد.

خاطر نشان می شود: شهید فاجعه منا حاج مجید یونسیان برادرزاده شهید مجید یونسیان بودند و در این دیدار یادی از این شهید فاجعه منا نیز شد و خاطراتی از شهید نیز بیان گردید و تاکید شد که ایشان نیز عاشق شهادت بود و بسیاری از روحیات این شهید منا مانند شهید مجید یونسیان بوده و حتی نام این شهید منا را نیز عموی شهیدش مجید انتخاب کرده که باید هم نام من باشد.

لازم به ذکراست شهید مجید یونسیان در سال 1361 در منطقه عین خوش در عملیات محرم در حالی که 14 سال بسشتر سن نداشت به درجه رفیع شهادت نائل و در کنار همرزمان شهیدش حبیب الله میرحسینی،مجید شریف و محمدعلی کاظمی در گلزار شهدای شاهرود آرام گرفت.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها