خبرهای داغ:
در جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم تاکید شد
در جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم بر ضرورت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان تاکید شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۵۸۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
ضرورت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به احداث واحدهای اقامتی در استان قم گفت: اگر واحدهای اقامتی در حال احداث به مرحله بهره‌برداری برسند، چهار هزار تخت اقامتی جدید در استان خواهیم داشت و احداث این واحدها ایجاد هفت هزار اشتغال را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: چهار پروژه اقامتی و گردشگری طی ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسید که از جمله این پروژه‌ها مجتمع مهر و ماه و پارک آبی بود؛ این پروژه‌ها 700 شغل پایدار را در استان قم ایجاد کرده، اما مشکل اصلی برای ایجاد واحدهای گردشگری و اقامتی در استان قم بحث تسهیلات است.

حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات بخش صادرات گفت: این اتحادیه با حدود 50 صادرکننده در خصوص مشکلات صادرات مصاحبه کرده است، همه این افراد مشکل اصلی صادرات را قیمت تمام شده کالا در کشور دانستند که روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اتحادیه صادرکنندگان استان قم پیشنهاد‌هایی دارد که در صورت اجرای این پیشنهاد‌ها 58 درصد هزینه تمام شده کالا کم می‌شود، از جمله این پیشنهاد‌ها این است که دولت منابع مالی خود را در بانک‌های دولتی قرار بدهد تا این بانک‌ها بتوانند تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند.

امیر طیبی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تعداد شهرک‌های صنعتی استان گفت: در استان قم هفت شهرک صنعتی و چهار ناحیه صنعتی در حال فعالیت هستند؛ این شهرک‌ها و ناحیه 3 هزار و 696 هکتار زمین دارد که 2 هزار و 55 هکتار آن در فاز عملیاتی است.

وی ادامه داد: برخی از شهرک‌های صنعتی استان قم همچون شکوهیه و محمودآباد عام هستند، اما برخی از شهرک‌های دیگر استان تخصصی هستند، به عنوان مثال شهرک قنوات، شهرک تخصصی چوب است. در دو ناحیه صنعتی خورآباد و سیرو زمین قابل واگذاری نداریم، اما در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی دیگر استان زمین برای واگذاری وجود دارد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در جلسه اقتصاد مقاومتی با اشاره به نتایج برگزاری چنین جلساتی گفت: در جلسات اقتصاد مقاومتی تمام مشکلات حل نشده است، اما مدیران استان در حد توان در این جلسات تلاش کردند تا مشکلات واحدهای صنعتی قم حل شود، اما بحث تحریم موجب شد که بسیاری از واحدها مشکل داشته باشند، از آن سو هم خود تحریم مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی به وجود آورد.

وی ادامه داد: استان قم در زمینه حق‌آبه و بحث‌های زیست محیطی مشکلات زیادی دارد که در آینده نزدیک به بحران تبدیل خواهد شد؛ به عنوان مثال می‌توان به بحث بیابان‌های استان اشاره کرد و اکنون بیابان از یک سمت به هشت کیلومتری شهر قم و از سمت دیگر به 28 کیلومتری این شهر رسیده که باید فکری برای حل این مشکل کرد.

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور نیز در بخش پایانی این جلسه با اشاره به وظیفه سازمان میراث فرهنگی در خصوص استان قم گفت: این سازمان به عنوان سازمان معین برای استان‌های قم و همدان انتخاب شده، بر این اساس سازمان میراث فرهنگی وضعیت استان قم را رصد می‌کند و به دنبال حل مشکلات این استان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تاکنون 15 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان قم برگزار شده است که باید این جلسات 15 صورتجلسه هم داشته باشد لذا باید گزارش این جلسات مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم چه مشکلاتی بوده و کدام یک از این مشکلات رفع شده است.

وی تصریح کرد: باید در جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی به حل مشکلات واحدهای صنعتی پرداخت و دیگر بحث‌های کلی در این جلسات مطرح نشود؛ جلسات اقتصاد مقاومتی باید به صورت مستمر در استان قم برگزار شود تا برای رسیدن به اهداف دولت در استان سرعت و تحرک داشته باشیم، هدف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان قم در نهایت این است که در استان اشتغال ایجاد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها