استاندار لرستان گفت:280واحد مسکن مهر پلدختر فاقد متقاضی هستند در این راستا بدون توجه به هیچ محدودیت قانونی این آمادگی وجود دارد این واحدها در اختیار متقاضیان داده شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۲۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،هوشنگ بازوند استاندار لرستان در حاشیه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان در پلدختر با اشاره به اینک این سفر به در خواست فرماندار برای بررسی مشکلات طرح های عمرانی واقتصادی  با حضوربرخی مدیران کل استانی در پلدختر تشکیل شده  اظهار داشت: مسکن مهر بنا بر دلایلی که بیشتر ریشه در کارهای کارشناسی صورت نگرفته دارد این پروژه هنوز بلاتکلیف است .
 
وی بیان کرد:مقرر شد 216واحد آن را تا پایان سال تکمیل وتحویل متقاضیان بدهیم.
 
استاندار لرستان تصریح کرد:تحویل این واحدهای مسکن مهر هم به شرط تهیه زیرساخت های لازم از قبیل آب، فاضلاب، برق،گاز وآسفالت است.
 
وی ادامه داد: انجام این امور هم منوط به صرف هزینه های بسیار بالایی است.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه 280واحد مسکونی مهر پلدختر فاقد متقاضی است گفت:افرادی که متمایل به استفاده از این واحدها هستند می توانند بدون توجه به فرم ج و شرایط دیگر و محدودیتی این واحدها را در اختیار بگیرند.
 
وی خاطر نشان کرد:متقاضیان هم می توانند از وام 4درصدی وتسهیلاتی دیگر در این خصوص استفاده کنند.
 
بازوند تاکید کرد:پروژه مسکن مهر پلدختر غیر کارشناسی احداث شده و جانمایی بدی دارد.
 
استاندار لرستان با اشاره به پروژه استخر شنای پلدختر افزود:پلدختر تنها شهرستانی که استخر ندارد ،8سال پیش این پروژه شروع شده و در طول6سال جالب8درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی با اعلام رضایت از روند اجرایی پروژه ادامه داد: علاوه براختصاص 100میلیون تومان اعتبار ،در ستاد تسهیل امروز پلدختر 325میلیون تومان دیگرهم برای تسریع در ساخت این پروژه اختصاص دادیم که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
 
بازوند با بیان اینکه احداث چهارخطه پلدختر به خرم آباد در راستای جبران خسارت های آزاد راه خرم زال و از بین رفتن برخی مشاغل خدماتی است یادآورشد:پروژه در پنج قطعه در حال انجام است .
 
 وی با اشاره به  انتخاب محور پلدختر به خرم آباد به عنوان محور گردشگری افزود: از دیگر برنامه های کمکی برای جبران همان خسارت ها است که به نوعی با این کار  همان تردد خودروها در این مسیر زنده می شود.
 
بازوند ادامه داد: دراین راستا آماده هستیم تسهیلاتی را با بهره کم در اختیار سرمایه گذاران برای حوزه گردشگری این محور  قرار دهیم.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه احداث چهار خطه لازمه این محور است اضافه کرد:زیر ساخت محور گردشگری ،احداث چهار خطه و حذف نقاط حادثه خیز که ما دنبال تحقق آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: تاپایان سال،12کیلومتر تحت پوشش و مورد استفاده رانندگان قرار می گیرد و 15کیلومتردیگر هم اسناد مناقصه آن را در حال فراهم کردن هستیم.
 
 بازوند با بیان اینکه در ستاد تسهیل مقرر شد به10واحد تولیدی پلدختر در حوزه کشاورزی تسهیلات اختصاص دهیم عنوان کرد: 16واحد تولیدی دیگر مطرح شدند که با تشکیل کارگروه کارشناسی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موانع و  مشکلات آنها هم رفع می شود.
 
وی با بیان اینکه گلخانه واشیان در اختیار جهادکشاورزی است گفت:این واحد باید به بخش خصوصی واگذار شود، شرکت شستا اعلام آمادگی کرده ولی باید قیمتی اعلام کند تا وزارت جهاد کشاورزی آن را قبول کند و از طرف دیگر هم بسیج سازندگی برای این طرح اعلام آمادگی کرده که تا یک ماه آینده این پروژه هم تعیین تکلیف می شود.
 
استاندار لرستان با اشاره به وضعیت اجرایی پروژه های پمگاژهای پلدختر اضافه کرد:برای ایستگاه های پمپاژ کشاورزی پلدختر اعتباری بالغ بر4میلیارد و800میلیون تومان از اسناد خزانه به پیمانکار وکارفرما واگذار شده تا نگرانی ها حل شود .
 
وی تصریح کرد:برخی ایستگاه های پمپاژ شهرستان از قبیل چم مهر پس از 12سال به بهره برداری رسیده که نیاز به تکمیل و راه اندازی شبکه های سه وچهار که جهادکشاورزی در این خصوص باید اولویت بندی کند تا با اجرای این فازها راندمان آب از از 30به 70برساند.
 
بازوند با اشاره به مسائل ومشکلات برخی از واحدهای تولیدی پلدختر که از حالت اجرایی خارج و به مرحله حقوقی رسیدند گفت:برخی صنایع عمدتا مربوط به سال های 88،87،84 که مقرر شد این واحدها را به ستاد تسهیلات ملی معرفی کنیم تا در خصوص آنها تصمیم گیری شود زیرا پرونده قضایی برخی از این واحدها آنها تشکیل شده و عملا در دست ما نیست.
 
وی سد چولهول برای پلدختر ضروری دانست و گفت: وزارت نیرو موافقت اولیه با این طرح را اعلام کرده ولی چیزی ابلاغ نشده است

ارسال نظرات