رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمدگفت :400 هکتار از جنگلهای بویراحمد با بذر بلوط و بادام غنی سازی می شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۲۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: طبق موافقت نامه ابلاغی برای احیای بخشی از جنگل ها و مراتع بویراحمد  با تهیه بذر،کاشت بادام و بلوط به زودی انجام خواهد شد.
جواد رحیمیان افزود: شهرستان بویراحمد دارای 400 هزار هکتار جنگل و مرتع است که تاکنون در سطح 2هزار هکتار بادام کاری انجام شده است.
وی بهبود پوشش گیاهی،کاهش فرسایش خاک،بهبود منابع آبهای زیرزمینی،تقویت حاکمیت دولت و استفاده از تمامی ظرفیتهای طبیعی را از اهداف طرح های غنی سازی جنگلی به ویژه با بذر بادام عنوان کرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: طرح های بادام کاری علاوه برحفظ محیط زیست و منابع آب و خاک به لحاظ درآمدزایی شرایط ویژه ای به کشت این گونه جنگلی داده است.
جواد رحیمیان افزود: سالانه 400 کیلوگرم بذر بادام در هر هکتار بادام برداشت می شود و قیمت هرکیلوگرم حدود هشت هزار ریال است.
وی گفت: برای تقویت جنگلهای طبیعی از گونه های بومی و مقاوم به خشکی محیط مانند بلوط ایرانی و بادام ارژن و برای پوشش گیاهی منطقه از گونه های انچوچک، بادام کوهی و یا گیاهان دارویی مانند باریجه و آنغوزه و بیلهر استفاده می شود.
رحیمیان افزود:افزایش پوشش گیاهی سبب کاهش فرسایش خاک،کندشدن سرعت روان آب و سبب نفوذ بیشتر بارندگی به خاک و نیز تقویت سفره های آبهای زیرزمینی می شود.
کهگیلویه وبویراحمد دارای 780هزار هکتارجنگل و بیش از 500 هزار هکتار مراتع است
ارسال نظرات