یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و شهدای روستای یان چشمه برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۸۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در جریان جنگ ایران و عراق، پس از سقوط خرمشهر، ارتش عراق تصمیم گرفت که آبادان را اشغال کند و به همین دلیل، این شهر را محاصره و از سمت کوی ذوالفقاری به شهر حمله کرد.

این بخش از شهر، دور از مرکز آبادان بود و با توجه به درگیری های فراوان، نیروهای زیادی در آنجا نبود، "شهید دریاقلی سورانی" که متوجه حمله عراق شده بود، با دوچرخه به سمت شهر حرکت کرد تا مسئولان سپاه را خبر کند و همان طور که رکاب می زد، فریاد کنان مردم را به سمت محله ذوالفقاری هدایت می کرد.

مردم نیز با شنیدن فریادهای التماس گونه او از خانه ها بیرون آمدند و با هر چه در دست داشتند،از چوب و چاقو و بیل و کلنگ به سمت ذوالفقاری حرکت کردند، در همین هنگام، دریاقلی سورانی که دوچرخه اش پنچر شد، پیاده شده و با دویدن، خود را به سپاه آبادان رساند و موضوع را به فرمانده سپاه گفت و نیروهای سپاه و بسیج هم سریع به سمت ذوالفقاری حرکت کرده و از سقوط آبادان جلوگیری کردند.

سورانی سپس به سمت مقر هنگ ژاندامری دویده و نیروهای خودی را از حمله عراقی ها آگاه می سازد.

این شهید بزرگوار و ناجی آبادان در کشاکش این ماجرا بر اثر ترکش خمپاره مجروح می شود و در مسیر انتقال به پشت جبهه در قطار جان به جان آفرین تقدیم و به شهدا ملحق شد.

یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان در تاریخ 7/9/95 در زادگاهش روستای یان چشمه از توابع شهرستان بن استان چهارمحال وبختیاری (سالن ورزشی) برگزار می شود.
ارسال نظرات