خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شاهرود

رمز ماندگاری بسیج خلوص، صفا، فداکاری و ایثارگری بسیجیان در عصرها، نسل و عرصه های مختلف

سرهنگ پاسدار دامغانی همایش اقتدار جهانی بسیج شاهرود گفت: رمز ماندگاری بسیج از ابتدای انقلاب تا کنون خلوص، صفا، فداکاری و ایثارگری بسیجیان در عصرها، نسل و عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۸۷۸۲۹۷۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در همایش اقتدار جهانی بسیج به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در مصلی نمازجمعه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل و شهدا ضمن تاکید بر اهمیت حرکت نظام و سردمداران حکومت و دولت ایران در موضع اقتدار با تکیه بر تقویت ایمان به عنوان عامل موفقیت انقلاب در ایران اظهار کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام از هر ترفندی برای از بین بردن این نظام اسلامی استفاده می کنند و تنها فکر و ایدئولوژی بسیجی است که می تواند با فراگیر شدن در جامعه نقشه های دشمن را نقش بر آب کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج ایدئولوژی محکمی است که اصل اساسی آن بر عدم تبیعت از دشمن شکل گرفته افزود: بسیجی امروز در جامعه به عنوان یک مطالبه گر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند موجب تحقق آنچه رهبر معظم انقلاب در جهاد کبیر بر آن تاکید دارند، شده و بصیرت و بینش لازم را در جامه ایجاد کند.

فرمانده سپاه شاهرود، بسیج را نقطه آغاز حرکت گفتمان انقلاب اسلامی و بستر ساز تحقق محورهای مطرح شده در منویات رهبری برای رسیدن به جامعه مهدوی و منتظر دانست و خاطر نشان کرد: حلقه های صالحین به عنوان هسته های ایمانی و اخلاقی موجب حرکت نیروهای مومن و انقلابی در مسیر تربیت دینی و تحقق این اهداف است.

دامغانی ضمن یادآوری پیشتازی و فداکاری های بسیج در عرصه های مختلف جهاد در سال های دفاع مقدس و پس از آن اذعان کرد: آنچه موجب انفعال ما و تسلط بیگانگان و دشمنان می شود نداشتن یک خودباوری مثبت و موثر در تمام جنبه های شخصیتی ماست، اگر مسلمانان جهان از موضع قدرت حرکت کرده و به خودباوری توانایی برسند و ایمانشان را از ظاهر به عمق و باطن برسانند هرگز با مشکلاتی که دنیا با آن درگیر شده درنخواهند افتاد.

وی با بیان این مطلب که همیشه و همه جا تاکید شده که انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی شدن است بیان کرد: اینکه ما تعداد زیادی انقلابی تحویل جامعه بدهیم زمانی ارزش پیدا می کنند که این افراد تا پایان انقلابی باقی بمانند، در برهه های حساس و مهم، تفکر انقلابی را از دست ندهند و در جبهه حق باقی بمانند.

رمز ماندگاری بسیج خلوص، صفا، فداکاری و ایثارگری بسیجیان در عصرها، نسل و عرصه های مختلف 

دامغانی رمز ماندگاری بسیج از ابتدای انقلاب تا کنون را خلوص، صفا، فداکاری و ایثارگری بسیجیان در عصرها، نسل و عرصه های مختلف دانست و اظهار کرد: هنر و سعادت یک انسان چه در دنیا و چه در آخرت در انقلابی ماندن او خلاصه می شود که اگر نباشد یا از بین برود زندگی با عزت یا ذلت فرقی نمی کند، مفهوم کشور، استقلال، نظام و جامعه دگرگون می شود و همه اینها همان هدفی است که دشمن با ابزار مختلف سعی در تحقق آن است.

وی تاکید کرد: بسیجی نمی گذارد عده ای با تطهیر چهره استکبار، انقلابی گری را تقبیج کنند و هویت انقلاب اسلامی را گرفته و آنرا تبدیل به نامی بی روح کند که تنها جسدی از آن باقی بماند مثل دندانی که از داخل پوسیده و ظاهر سالمی دارد این چنین انقلابی دوام نخواهد آورد، پیروز نخواهد شد و توان ایستادگی نخواهد داشت.

فرمانده سپاه شاهرود به دستاوردهای مختلف بسیج در عرصه های مختلف از جمله سازندگی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره و ابراز داشت: آنچه باعث شده بسیج در حرکت 37 ساله خود از مسیر منحرف نشده و همچنان با همان قوت و قدرت اول انقلاب زنده و پابرجا باقی بماند پایبندی به ولایتمداری و گوش به فرمان رهبر بودن است.

دامغانی به اتاق فکرهای فرهنگی بسیج نیز اشاره کرد و گفت: خروجی این اتاق فکرها طرح های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... که اجرایی شدن آن ها توانسته اثرات مثبت و ارزنده ای در تثبیت فرهنگ منطقه به جا بگذارد.

وی اجرای طرح حوضچه های آرامش، روشنگری های فرهنگی بصیرتی، اجرای طرح آبروی محله، شکل گیری پایگاه فرهنگی بسیج در جنگل ابر و ... از خروجی های اتاق فکرهای فرهنگی بسیج شمرد و افزود: پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی از ضرورتها و اولویت های بسیج است که با وجود فعالیت های انجام شده هنوز نیاز به فعالیت های عمیق تر و اساسی تر دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها