نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بسیج یک مکتب و یک دانشگاه بزرگ است. بسیج جزو آرمان‌های متعالی حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرمایه شکست‌ناپذیر انقلاب و کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۲۹۹۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کلانشهر اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: انبیاء و اولیاء الهی چراغ راه و الگوی بشریت هستند که الگوگیری از آنان می‌تواند ما را به سعادت دنیا و آخرت برساند.

وی افزود: می‌بایست در تمامی حرکت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از این چراغ‌های راه بهره بگیریم نه اینکه جامعه بشری را به حال خود رها سازیم، کشوری مثل آمریکا با اینکه مدعی تمدن و پیشرفت است چقدر در عمل با ارزش‌ها فاصله دارد و ضد ارزش‌ها عمل می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا گفت: چقدر رسوایی به بار آمد چراکه تنها حمایت از جنایتکاران را مدنظر دارند نه چیز دیگری را، اگر 6 هزار میلیارد دلاری که خودشان می‌گویند برای جامعه خودشان خرج کرده بودند مشکلات امروز را نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مهم است که الگوها را بشناسیم و در رفتار و اخلاق مانند آنان عمل کنیم تا هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را داشته باشیم.

خطیب جمعه اراک محرم و صفر را بهترین فرصت برای شناخت اسوه‌های بشری دانست و گفت: به پشتوانه ایمان، ولایت، جهاد، فداکاری، قرآن و اهل بیت(ع) دِین خود را به اسلام ادا خواهیم کرد و با کوله‌باری از عشق به سالار شهیدان وارد بهشت خواهیم شد.

وی افزود: پیامبران آمدند تا جامعه بشری را از جاهلیت رهاییی بخشیده و از مسیر طاغوت در مسیر خدا قرار دهند. ما هم برای حق بودن خود باید تلاش کنیم مگر نه اینکه آنانی که باطل هستند از باطل بودن خودشان دفاع می کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حضور پرشور و شعور زائران اربعین در این همایش عظیم و جهانی گفت: تقدیر می کنم از حضور تمامی زائران و افراد، دستگاه‌ها و مراکزی که در این زمینه زحمت بسیاری کشیدند و در راه اعتلای هدف امام حسین(ع) در کربلا و اسلام جانفشانی کردند.

وی با تاکید بر رفع نقاط ضعف گفت: بایستی این همایش هر سال پرشکوه‌تر و با عظمت‌تر از قبل برگزار شود و برای این منظور نیز باید نقاط ضعف را شناسایی و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع آن از سوی مسئولین صورت بگیرد.

خطیب جمعه بر احداث پل خرمشهر _بصره تاکید کرد و گفت: 12 سال پیش احداث این پل مصوب شد، نباید مسئولین سهل انگاری کنند، هرچه زودتر این پل احداث شود تا رفت و آمد زائران کربلا از مسیر راه‌آهن خرمشهر بصره در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک مکتب و یک دانشگاه بزرگ است. بسیج جزو آرمان‌های متعالی حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرمایه شکست‌ناپذیر انقلاب و کشور است.

وی با تاکید بر اینکه برای دفاع از عزت کشور نباید حتما لباس بسیج بر تن داشت، گفت: همه بسیجی هستیم چراکه اگر روزی لازم باشد گوش به فرمان ولایت در جهت پاسداری از عزت اسلام تلاش و در راه پیشرفت کشور مجاهدت می‌کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با یادآوری تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه کشور گفت: با توجه به این شرایط که دشمنان از ما کینه دارند باید صد درصد آمادگی خود را در تمامی ابعاد حفظ کنیم تا بتوانیم حافظ این انقلاب و اسلام باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بر ترویج سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و گفت: بایستی از تجمل گرایی پرهیز کرد. جوانان ما توقعات خود را کاهش داده و زندگی مشترک را آغاز کنند،متاسفانه نرخ موالید در استان 9 دهم است که جای تاسف و زنگ خطری جدی است، باید هوشیار باشیم مبادا غفلت کنیم.

وی بر بسیج همگانی و تلاش برای رشد کشور تاکید و بیان کرد: باید با همت‌های بلند برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کرد، بسیج ما، مراکز علمی و صنعتی کشور باید کار جهادی کنند تا از مشکلات رهایی یابیم. باید مردان همت باشیم و انتظاری از غرب، شرق و برجام نداشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به آغاز هفته وقف خاطرنشان کرد: وقف ادامه حیات و خدمات آدمی است که می‌بایست این فرهنگ حسنه در جامعه ترویج یابد.

خطیب جمعه اراک فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت زائران ایرانی در نینوا و رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی را نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات